Potrošnja benzina povećava se svakim opterećenjem na autu, od prevoženja tereta u gepeku do vuče prikolice ili putnog kofera na krovu. Potrošnja može porasti čak i do 50 posto jer je narušena aerodinamika vozila te je veća ukupna masa. Ovaj disbalans utječe i na električne automobile, a njemački autoklub ADAC proučio je koliko točno utječe na doseg električnih automobila. Napravili su veliki test u kojem su model Kia EV6 opremili raznim tipovima krovnih nosača i tereta te na njega prikvačili razne tipove prikolica. Cilj testa je bilo detaljno provjeriti koliko sve to utječe na smanjenje dosega jednim punjenjem.

Uvjeti testiranja

Testirali su koliko se potrošnja povećava tijekom vožnje na autocesti prosječnom brzinom od 120 km/h. Rezultati su pokazali kako prazni krovni nosači za bicikle podižu potrošnju struje za samo 5 %. Stavite li bicikle na njih aerodinamika se znatno pogoršava i automobil troši čak 33 % više energije. Nosači za bicikle koji se montiraju na peta vrata pokazali su se boljim izborom jer s dva bicikla na njima potrošnja se povećava za 8 %.

Vozite li s krovnom kutijom potrošnja raste za 14 %, a ako je na krovu rasklopivi šator za kampiranje trošit ćete 33 % više, isto kao i s biciklima. Znači, stvar je u aerodinamici.

Potrošnja energije s prikolicama testirana je pri brzini od 100 km/h, a vrijednosti potrošnje su uspoređene s onima kad isti auto bez prikolice vozi 120 km/h. Prazna prikolica nije se pokazala kao problem jer se potrošnja povećala za samo 1 posto. No, vučete li istu prikolicu s nadogradnjom, odnosno ceradom stvari se drastično mijenjaju. Doseg električnih automobila se smanjuje, tj. potrošnja je veća za čak 24 posto. Velika prikolica za transport konja potrošnju je podigla za 83 posto. Ako ste se sad poveselili jer ne posjeduje svatko baš konja, loša je vijest da se najgorom pokazala klasična kamp kućica. Povećala je potrošnju za nevjerojatnih 103 posto, a nju već ljudi češće voze na odmor. To znači da se doseg automobila prepolovio i da ćete bateriju morati puniti svakih 150 do 200 kilometara.

doseg električnih automobila

Kako povećati doseg električnih automobila?

ADAC zato savjetuje da kad vučete kamp prikolicu smanjite brzinu jer najveći faktor koji utječe na potrošnju je otpor zraka. Test je pokazao da potrošnja pri brzini od 90 km/h raste za 79 posto, a pri 80 km/h za 54 posto, što je gotovo upola manje nego kad vozite 100 km/h. Pametno je I pri kupnji same autoprikolice dodatno obratiti pozornost na njezinu aerodinamičnost te da se što bolje prilagodi obliku auta. Dodatno ćete uštedjeti vozite li iza kamiona i iskoristite njegovu “aerodinamičku sjenu” gdje je otpor zraka manji.

Također savjetujemo da kupnju električnog automobila planirate unaprijed i informirate se o dosegu pojedinih modela.