Automobili koji idu na pogonsko gorivo mogu prijeći od 30 pa sve do 100 km kad se upali lampica rezerve, ovisno o proizvođaču, ali to nije dobro testirati niti za automobil niti za vozača. A što je s električnim autima? Obzirom na to da su mjesta za punjenje i dalje rijeđa nego klasične benzinske crpka, ovo je pitanje koje muči njihove vlasnike.

Ako je suditi prema testu koji je ljetos proveo portal What Car?, ostaje vam najviše 30 km nakon što se upali lampica rezerve u autu. Proizvođači namjerno programiraju domet konzervativno kako bi vozači imali prostora prije nego što se baterija potpuno isprazni.

lampica rezerve na autu

Testirali su 10 najnovijih modela u optimalnim uvjetima, a svi su imali manji domet s jednim punjenjem od navedenog i to od 8.1% do čak 18.6%. Brojkama je malo pomoglo to što su auti ipak vozili još kratko nakon pokazane nule.
Od svih testiranih najboljim se pokazao BMW i4 eDrive40 M Sport. Osim što je imao najveći domet (508,5 km), najduže je vozio nakon pokazane nule (30 km).

Najgore će proći oni u BMWiX3 jer on kad kaže dosta – to je stvarno dosta. Ostaje vam samo osam kilometara prije nego stane.

Ove brojke treba uzeti s rezervom jer je test proveden u kontroliranim uvjetima. Vozilo se na zatvorenom poligonu na ruti dugoj 24 km, koja se sastojala od 4 km simuliranog stani-kreni gradskog prometa, 6,5 km vožnje ravnomjernom brzinom od 80 km/h te 13,5 km vožnje konstantnom brzinom od 115 km/h s ciljem simuliranja vožnje autocestom. Auti su bili potpuno napunjeni te ostavljeni vani 15 sati prije provjere je li baterija i dalje na 100 posto. Klima je bila podešena na 21 stupanj Celzijusa, a vozači su se mijenjali nakon svakog kruga.

Evo koliko je km ostalo nakon upozorenja lampice rezerve, od najboljeg vozila prema najgorem:

  • BMW i4: 30 km
  • Kia Niro EV: 27,2 km
  • Volvo XC40 Recharge: 27,2 km
  • Volkswagen ID.5: 24 km
  • Kia EV6: 20,8 km
  • MG ZS EV: 20,8 km
  • Tesla Model 3: 20,8 km
  • Tesla Model Y: 17,6 km
  • Cupra Born: 16 km
  • BMW iX3: 8 km