Imaju li benzinski i dizelski automobili izgleda protiv električnih
Električni automobili sve su popularniji, a njihova prodaja sve veća. Na ulicama u Hrvatskoj su sve manja egzotika, iako je njihov udio u prodaji mnogo manji od 1 posto. Bez sumnje, njihova prodaja jako raste. Ipak, još uvijek ih samo rijetki smatraju bilo kakvom alternativom za pogone koji koriste dizelska i benzinska goriva. Glavne zamjerke električnim autima i dalje ostaju mali doseg, dugo vrijeme punjena i, prije svega, visoka cijena. No posljednjih godina se u svim ovim kategorijama jasno napredovalo. Zato smo odlučili istražiti kako se električni modeli pojedinih proizvođača mogu nositi s usporedivim modelima s benzinskim ili dizelskim motorom tih istih proizvođača.
Audi e-tron quattro – Audi Q8 50 TDI
Dva najsvježija i vjerojatno najpoželjnija Audijeva SUV-a vrlo su impresivni automobili. Dugački gotovo pet metara, impresivno dizajnirani i puni novih tehnologija i luksuza. U ovom dvoboju je električni automobil u zaista povoljnoj situaciji. Osnovni e-tron quattro čak je jeftiniji od Q8 s najsnažnijim dizelskim motorom koji je trenutno u ponudi. Razlog tome je činjenica da se za e-tron ne plaćaju nikakve trošarine dok su one za Q8 prilično visoke. Iako je električni e-tron osjetno snažniji, po ubrzanju se ova dva auta gotovo ne razlikuju dok je maksimalna brzina na strani Q8, no tu već govorimo o ekstremnim vrijednostima iznad 200 km/h za oba auta. Doseg od 417 km za e-tron je odličan. Ukupno gledano e-tron se pokazuje kao dobra alternativa Q8 i dobiva ovaj dvoboj.
Audi e-tron quattro | Audi Q8 50 TDI | |
---|---|---|
Cijena | 660.769 kn | 737.843 kn |
Snaga | 408 KS | 286 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 5,7 s | 6,3 s |
Maksimalna brzina | 200 km/h | 245 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 490x194x163 | 499x200x171 |
Masa | 2490 kg | 2230 kg |
Obujam prtljažnika | 660 l | 605 l |
Doseg 400 km
Hyundai Kona EV – Hyundai Kona 1.0 T-GDI
Električna Kona je jedan od najsvježijih povoljnijih električnih automobila na našem tržištu no u izravnom dvoboju protiv svoje benzinske alternative nema nikakvih izgleda. Razlog je samo jedan – cijena. Električna Kona je oko 115.000 kuna skuplja od usporedivo opremljenog benzinskog modela. Toliku razliku mogu nadoknaditi samo oni koji jako mnogo voze, taksisti i oni koji žive daleko od posla. Zanemarimo li cijenu električna Kona je osjetno življi, uglađeniji i tiši auto od benzinske, a u unutrašnjosti ima podjednako mjesta. Dodatna prednost je automatski mjenjač. Jedino u čemu zaostaje su maksimalna brzina i doseg od 289 km no jasan pobjednik je benzinski model.
Hyundai Kona EV | Hyundai Kona 1.0 T-GDI | |
---|---|---|
Cijena | 248.990 kn | 133.290 kn |
Snaga | 136 KS | 120 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 9,7 s | 12,0 s |
Maksimalna brzina | 155 km/h | 181 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 418x180x157 | 417x180x155 |
Masa | 1610 kg | 1233 kg |
Obujam prtljažnika | 332 l | 361 l |
Doseg: 289 km
Renault Zoe – Renault Clio TCe
Kod ovog dvoboja je razlika u cijeni još veći hendikep nego kod Hyundaija. Za cijenu Zoea dobijete dva podjednako snažna i opremljena Clia i još vam ostane 30.000 kuna. Uvjeti u kojem Zoe ne može pobijediti svog benzinskog rođaka. Šteta, jer zanemarimo li cijenu, Zoe ima mnoge prednosti u odnosu na Clio. Mnogo je uglađeniji, ima više mjesta i sasvim solidan doseg od 317 kilometara. Još jedna velika prednost, usporedivi Clio nema automatski mjenjač. Jedini minusi pored cijene za Zoe su zaista mala maksimalna brzina i neznatno slabije ubrzanje. No dodamo li na to ogromnu razliku u cijeni jasno je da ovaj dvoboj uvjerljivo dobiva benzinski Clio.
Renault Zoe | Renault Clio TCe 90 | |
---|---|---|
Cijena | 256.400 kn | 113.400 kn |
Snaga | 92 KS | 90 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 13,2 s | 12,1 s |
Maksimalna brzina | 135 km/h | 178 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 409x173x156 | 406x173x145 |
Masa | 1480 kg | 1090 kg |
Obujam prtljažnika | 338 l | 300 l |
Doseg: 317 km
Volkswagen e-Golf – Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG
Opremimo li dizelskog Golfa usporedivo snažnim motorom, automatskim mjenjačem i podjednakom razinom opreme razlika u cijeni i nije tako drastična. Električni Golf je skuplji samo pedesetak posto odnosno 105.000 kuna, no i to je razlika koja će se isplatiti samo onima koji voze zaista mnogo. Električni Golf je uglađeniji i tiši, no tu njegove prednosti u odnosu na dizelski prestaju. Dizelski bolje ubrzava, ima veću maksimalnu brzinu i veći prtljažnik. Osim toga tu je i relativno mali doseg električnog Golfa. Jasna pobjeda za još uvijek mnogo popularniji dizelski motor.
Volkswagen e-Golf | Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG | |
---|---|---|
Cijena | 310.121 kn | 205.587 kn |
Snaga | 136 KS | 150 KS |
Ubrzanje 0-100km/h | 9,6 s | 8,6 s |
Maksimalna brzina | 150 km/h | 214 km/h |
Dimenzija (DxŠxV) cm | 427x180x145 | 426x180x145 |
Masa | 1615 kg | 1330 kg |
Obujam prtljažnika | 341 l | 380 l |
Doseg: 300 km
U većini naših usporedba električni automobili nisu dorasli onima s dizelskim i benzinskim motorima prvenstveno zbog velike razlike u cijeni. Zbog toga oni su još uvijek neisplativi, no u svim drugim karakteristikama napreduju i uskoro će bez sumnje dostići i prestići benzinsku i dizelsku konkurenciju.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama - Definirana pravila za električne romobile
kolovoz 10, 2022 -
Moljci u domu – Kako ih pronaći i kako ih se riješiti?
kolovoz 10, 2022 -
Umor u vožnji - Zašto je opasan i kako ga spriječiti?
kolovoz 2, 2022
Savjeti za plovidbu
-
Provjera dizel motora
srpanj 25, 2022 -
Internetska prodaja broda - Kako napisati dobar oglas?
lipanj 13, 2022 -
Munje na horizontu - Koristite ova tri savjeta kako biste osigurali potpunu sigurnost broda
travanj 28, 2022