Kako pravilno kočiti u kritičnim situacijama? Mnogi vozači, posebno početnici, nisu se nikada suočili s kritičnom situacijom u prometu u kojoj moraju kočiti maksimalno. Također, mnogi ne znaju kako funkcionira ABS i čemu ovaj sustav služi, a na to smo se osvrnuli u našem prijašnjem videu. Sve o pravilnom kočenju u nuždi otkriva trener sigurne vožnje iz ORYX Centra za sigurnu vožnju, Kristijan Rukljač.

Glavni preduvjet za ispravno kočenje u kritičnoj situaciji su ispravne kočnice, a kako prepoznati istrošene i neispravne kočnice, pročitajte OVDJE. Druga važna stvar na koju trebate obratiti pažnju je ispravna pozicija sjedenja. Ispravna pozicija sjedenja je ona u kojoj su noge prilikom stiskanja spojke i kočnice blago povijene, a nikako potpuno ispružene. S ispruženim nogama vozač neće biti u stanju maksimalno stisnuti kočnicu. Također, ruke moraju biti blago povijene, a ne ispružene na volanu, kako biste u kritičnoj situaciji mogli upravljati. Pravilna pozicija sjedenja također će smanjiti opasnost da dođe do težih ozljeda u slučaju sudara.

Kočnicu biste, prilikom maksimalnog kočenja kod auta s ABS-om, trebali stisnuti najjače što možete, ne dozirati kočenje, te nipošto ne popuštati. Prilikom maksimalnog kočenja treba obavezno stisnuti spojku da se automobil prilikom zaustavljanja ne ugasi.

Kod automobila koji je opremljen ABS sustavom, a takvih je velika većina na našim cestama, prilikom maksimalnog kočenja moguće je i upravljati automobilom i tako izbjeći sudar.

Što je još sve bitno kod maksimalnog kočenja i kako ga najbolje isprobati, otkrijte u videu.