Istražili smo: Na struju se vozi najjeftinije, na benzin najskuplje
Još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kada su cijene goriva prvi put znatno narasle, proizvođači su počeli tražiti način kako smanjiti potrošnju.
Posljednjih dvadesetak godina to se dodatno intenziviralo zbog utjecaja automobila na okoliš, emisije CO2 i sve strožih europskih regulativa o emisiji CO2 i drugih štetnih tvari iz ispuha automobila. Današnji benzinski i dizelski automobili realno troše oko 50 posto u odnosu na usporedive modele od prije dvadesetak godina. No osim toga, pojavile su se i druge zanimljive alternative pomoću kojih se može i dodatno uštedjeti na cijeni vožnje: pogon na plin sve je popularniji, tu su hibridni i plug-in hibridni automobili te potpuno električni automobili.
Usporedili smo koliko košta vožnja u novim automobilima kompaktne klase podjednake snage, ali potpuno različitih pogonskih koncepata. Kao prosječnu potrošnju uzeli smo aktualne tvorničke podatke po WLTP-u (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) koji je mnogo realniji protokol za računanje prosječne potrošnje od dosadašnjeg NEDC-a (New European Driving Cycle). Ipak, većina automobila u praksi troši i više, pa na konačne rezultate možete dodati 10 do 20 posto kako biste došli do troškova koje većina vozača ostvaruje prosječnom vožnjom, ovisno o individualnom vozačkom stilu. Troškove za gorivo i struju smo prikazali na 100 kilometara i na godišnjoj razini pod pretpostavkom da će vozač s automobilom prevaliti 15.000 kilometara u godinu dana. Troškove za punjenje kod kuće odredili smo na 0,70 kn/ kWh uzevši u obzir relativni prosjek noćne i dnevne tarife.
Benzinac
Ford Focus 1.0 EcoBoost
Ford Focus jedan je od najštedljivijih kompaktnih automobila s benzinskim motorom na tržištu. U prosjeku po tvorničkim podacima troši 5,7 l/100 km. Unatoč tome, s Focusom ćete trošiti najviše na gorivo u odnosu na druge automobile iz usporedbe. S druge strane najjeftiniji je u usporedbi.
- Snaga: 125 KS
- Cijena 154.990 kn
- Potrošnja: 5,7 l/100 km
- Trošak goriva na 100 km: 55,01 kn
- Trošak goriva na godinu: 8.251 kn
Dizelaš
Peugeot 308 BlueHDi 130
Peugeot 308 nije među najnovijim modelima, ali je definitivno još uvijek jedan od najštedljivijih kompaktnih dizelskih modela na tržištu. Po tvorničkim podacima troši 4,8 l/100 km. S obzirom na to da je dizelsko gorivo jeftinije, ukupan trošak je znatno manji nego kod benzinca, a cijena tek neznatno viša. Posebno se isplati onima koji više voze.
- Snaga: 131 KS
- Cijena 155.739 kn
- Potrošnja: 4,8 l/100 km
- Trošak goriva na 100 km: 44,45 kn
- Trošak goriva na godinu: 6.667 kn
Hibrid
Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Toyota je najpoznatija po svojim hibridima koje razvija već desetljećima. Konkurencija se sve više uključuje, no Toyotini hibridi još s pravom slove kao najučinkovitiji. Corolla po tvorničkim podacima troši 4,3 l/100 km, a najefikasnija je u gradu. Vozite li se pretežno u gradu, potrošnja će biti osjetno manja nego kod dizelaša, no ako ste češće na autocesti, hibrid se neće ispostaviti štedljiv kao dizelaš. Također, hibridi su u pravilu nešto skuplji od dizelaša.
- Snaga: 125 KS
- Cijena 173.078 kn
- Potrošnja: 4,3 l/100 km
- Trošak goriva na 100 km: 41,50 kn
- Trošak goriva na godinu: 6.224 kn
Električni auto
Nissan Leaf
Električni automobili mogu se, što se tiče troškova za struju, za sada voziti praktično besplatno jer je većina punionica u Hrvatskoj još uvijek besplatna. No neke su već počele naplaćivati, a iznosi i nisu baš mali. Stoga vas struja na nekim punionicama može koštati i nekoliko puta više nego kod kuće. Punite li svog ljubimca na najskupljim punionicama, 100 kilometara će vas u Leafu koštati skoro kao 100 kilometara na benzin. Punite li ga pak kod kuće, struju za Leafa ćete plaćati 75% manje nego gorivo za benzinca. Punite li ga na besplatnim punionicama, vozit ćete besplatno. Naravno, cijena samog automobila u startu je toliko viša da se većina računica o uštedi jednostavno ne isplati ni nakon deset godina vožnje.
- Snaga: 150 KS
- Cijena 276.500 kn
- Potrošnja: 20,6 kWh/100 km
- Trošak struje na 100 km: 0 – 53,56 kn (oko 14,04 kn kod kuće)
- Trošak struje na godinu: 0 – 8.034 kn (oko 2.106 kn kod kuće)
Plug-in hibrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Plug-in hibridi vrlo su rijetki u kompaktnoj klasi. Zbog komplicirane mehanike i činjenice da moraju imati i benzinski i električni motor i baterije, ovaj koncept koriste uglavnom veća vozila. Plug-in hibridi mogu velik dio svakodnevnih potreba odraditi na struju, dok im se benzinski motori uglavnom pale samo kod velikih opterećenja, primjerice kad stisnete gas do daske. No doseg na baterije je prilično kratak – do 50 kilometara. Stoga kad idete na duža putovanja, ovi auti u principu nisu nimalo štedljivi jer benzinski motor mora vući stotine kilograma dodatne mase. Prius Plug-in u prosjeku troši 1,2 l/100 kilometara, no pri takvoj vožnji potrošit će i svu struju kojom je napunjen. Ipak, ukupni troškovi su i dalje manji, pa je plug in hibrid nakon električnog auta najštedljivija alternativa. S druge strane, cijena ovakvog auta vrlo je visoka. Nerijetko su plug-in hibridi čak i skuplji od potpuno električnih auta.
- Snaga: 122 KS
- Cijena 294.900 kn
- Potrošnja: 1,2 l/100 km
- Trošak na 100 km: benzin 12,55 kn, struja oko 8,68 kuna (punjenje kod kuće)
- Trošak na godinu: benzin 1.882 kn, struja oko 1.302 kn (punjenje kod kuće)
Auto na plin
Ovdje ćemo usporediti jedan imaginarni prosječni model jer ni jedan proizvođač u Hrvatskoj ne nudi kompaktni automobil s tvornički ugrađenom LPG instalacijom. Iako mnogi ne savjetuju naknadnu ugradnju na moderne benzinske motore, neki modeli su i dalje prilično pogodni za to. Naš imaginarni kompaktni auto koji bi na 100 km po WLTP-u trošio 6 l/100 km, s plinskom instalacijom trošio bi oko 7 l/100 km (uvijek se troši 10 do 20 posto više plina nego benzina). Uz takav izračun, on bi i dalje bio mnogo jeftiniji od modela na bilo koje drugo gorivo, no plug-in hibridi i električni auti ipak imaju mnogo manje troškove.
- Snaga: 125 KS
- Potrošnja: 7,0 l/100 km
- Trošak goriva na 100 km: 32,20 kn
- Trošak goriva na godinu: 4.830 kn
Za potpunu sigurnost u prometu, učlanite se u ORYX Asistenciju – Najbržu pomoć na cesti u Hrvatskoj i Europi već od 360kn godišnje
Koliko automobili zaista troše u gradu?
-
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016 -
Za članarinu od 200 kn imam najkvalitetniju i najbržu uslugu
ožujak 15, 2016 -
Putni Anđeo me upozori i kada je vrijeme da napravim pauzu
ožujak 12, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Kutija za prvu pomoć
travanj 19, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Greške kod pripreme broda prije spuštanja u vodu
travanj 13, 2021
Savjeti za plovidbu
-
Greške kod pripreme broda prije spuštanja u vodu
travanj 13, 2021 -
Ubojica brodova
ožujak 16, 2021 -
Rupa u brodskom trupu
veljača 15, 2021