Samo prije desetak godina kabrioleti su bili na vrhuncu svoje popularnosti. Verzije s pomičnim metalnim krovom na prepad su osvojile kupce početkom 21. stoljeća, no jednako brzo kako su se pojavili ti automobili su i iščezli s tržišta. Loša kvaliteta izrade, slaba trajnost i visoki troškovi održavanja uništili su tržište povoljnijih kabrioleta s tvrdim metalnim krovom, te više ne postoji niti jedan od modela koji su svojedobno pokrenuli tu revoluciju.
Pad takozvanih CC modela za sobom je povukao i čitavo tržište kabrioleta s mekim, platnenim krovom. Izuzmemo li skupe premium modele koji su svojim nerijetko milijunskim cijenama samo san za prosječnog kupca, tržište “povoljnijih” kabrioleta u Hrvatskoj se danas svelo na samo nekoliko modela koje ćemo ovdje usporediti. To su DS3 Cabrio, Fiat 500C, Fiat 124 Spyder, Mazda MX-5, Mini Cabrio, Opel Cascada i Smart ForTwo Cabrio. To je samo sedam modela, no ako pogledamo detaljnije, Fiat 500C, DS3 i Smart zapravo i nisu pravi, rasni kabrioleti jer im se spušta samo središnji dio krova dok bočni prozori i (ili) okviri i nosači ostaju na svojem mjestu. Na tržištu kabrioleta za ovu sezonu, dakle, nema previše izbora.
Ovaj automobil se na tržištu nalazi pet godina, a njegova osnova, klasični DS3 već devet godina. Koncepcijski nije najnoviji, no za kabriolet ovih dimenzija ima dosta mnogo prostora u unutrašnjosti. Osim toga vrlo je štedljiv zahvaljujući dizelskom motoru od 100 KS i dosta zabavan u vožnji. Najveći minus je što u vožnji ne pruža pravi kabriolet osjećaj. Naime, spušta se samo središnji dio krova.
Jedan od najšarmantnijih ali i najjeftinijih kabrioleta na tržištu. Unutrašnjost je dosta skučena, prtljažnik minijaturan, a motor slabašan. Dakle 500C nije praktičan, niti možete uživati u voznim osobinama. Ipak, vrlo je atraktivan, šarmantan i prilično jeftin u odnosu na druge kabriolete na tržištu. Ako ga uopće možemo nazvati kabrioletom, jer i kod 500C spušta se samo središnji dio krova.
Pravi roadster stvoren za uživanje u vožnji. Ovaj izuzetno atraktivni dvosjed zasnovan je na Mazdi MX-5 od koje se razlikuje u najvažnijim detaljima – vanjskom dizajnu i motoru. Motor od 140 KS i stražnji pogon čine lagani automobil neodoljivo zabavnim u vožnji. S druge strane, dva sjedala, vrlo skučena unutrašnjost i minijaturni prtljažnik čine ga potpuno nepraktičnim u svakodnevnom životu. Ovo je istinski cabrio starog kova, automobil u kojem se jednostavno – uživa.
Najprodavaniji i najpoznatiji roadster u povijesti i u novoj generaciji je vjeran svojem osnovnom konceptu – puno zabave u vožnji za dvije osobe. Ponuda prostora i razina praktičnosti je identična kao i u Fiatu 124 Spyderu, dakle vrlo niska. S druge strane uživanje u vožnji sa stražnjim pogonom i 130 KS snažnim benzinskim motorom – vrhunsko. Kao i Fiat, MX-5 oduševljava jednostavnim platnenim krovom kojeg ručno dignete ili spustite za dvije, tri sekunde, ako treba i u vožnji. MX-5 je u osnovnoj verziji osjetno jeftiniji od Fiata, a osim toga nudi i verziju s pomičnim metalnim krovom, što ga čini jedinim preživjelim autom te koncepcije u ovoj cjenovnoj klasi.
Jedan od najatraktivnijih malih kabrioleta na tržištu. Iako ima četiri sjedala, prostor straga nije previše iskoristiv za više osobe, no i to je svakako praktičnije u odnosu na to da ima samo dva sjedala. Vrlo je zabavan u vožnji, no mnogo bolji izbor je Cooper verzija s 34 KS više koja stoji samo nekoliko tisuća kuna više od osnovne.
Jedini veliki kabriolet u ovoj cjenovnoj klasi. I u odnosu na sve ostale automobile ovdje Cascada s 476 cm dužine izgleda impozantno. Nije previše zabavna u vožnji, no u odnosu na konkurenciju u ovoj usporedbi pravi je Grand Tourer, automobil s kojim ćete s užitkom otići na duža putovanja. Ima sasvim solidnu ponudu prostora na stražnjoj klupi i relativno iskoristiv prtljažnik od 380 litara. I fer cijenu.
Smart nije niti prostran niti zabavan u vožnji, niti je pravi kabriolet, no zato s klasičnim Smartom dijeli najveću prednost, malu dužinu koji ga čini pravim urbanim ratnikom koji će bez problema pronaći parkirno mjesto. Osim toga najjeftiniji je u ovoj usporedbi.
Pobjednik ove usporedbe je Mazda MX-5 jer nudi ono što se od kabrioleta i očekuje – zabavu u vožnji i kabrio osjećaj. Tik do njega je Fiat Spyder koji gubi jer je u osnovi osjetno skuplji. Treće mjesto zauzima Mini. Cabrio koji je mnogo manje zabavan, ali nešto praktičniji od ova dva modela.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
Diners Asist+
-
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
Savjeti za plovidbu
-
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023 -
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023