Provjerili smo i usporedili najbolje multimedijske sustave
-
Što ne pokriva garancija auta? Otkrivamo gdje se kriju “zamke” kod proizvođača!
-
Obiteljski automobili – Potražili smo najbolji automobil za velike obitelji
-
Prometne kazne
-
Najjeftiniji SUV-ovi u Hrvatskoj
-
Najbolji lanci za snijeg – provjerili smo koji su lanci za snijeg na tržištu najbolji i kako se ponašaju njihovi plastični dvojnici
Moderni automobili gotovo su nezamislivi bez multimedijskog sustava ili, kako se još naziva, infotainment sustava.
Prvi ovakvi sustavi koji kombiniraju navigaciju, radio i druge funkcije pojavili su je još prije dvadesetak godina, a danas ih nudi više od 95% novih modela automobila koji se prodaju na tržištu EU. Gotovo 70 posto prodanih novih automobila u Europi imaju ugrađen nekakav oblik multimedije, odnosno sustava koji se sastoji od zaslona, uglavnom osjetljivog na dodir, na kojem su kombinirane audio funkcije (radio, drugi mediji), putnog računala i razne aplikacije, a često i navigacijski sustav. Iako su cijene ovakvih sustava često pretjerane, a njihove mogućnosti ograničene sve su češći u modernim automobilima jer nove generacije na automobilima ne zanimaju samo snaga i brzina, već žele da unutrašnjost automobila donosi mnogo visokih tehnologija kakve ih prate i u svakodnevnom životu, na mnogim uređajima koje koriste. Auti su debelo zagazili u digitalno doba, a mi smo provjerili kako multimedija izgleda na nekim popularnim modelima automobila i koje su prednosti, a koje mane pojedinih sustava. Birali smo isključivo sustave s vrha ponude, dakle najbolje i najbogatije što pojedini model automobila nudi.
Honda Civic
Auto ima vrlo dobar zaslon od 7″ osjetljiv na dodir s brojnim aplikacijama i internet preglednikom. Pohvale zaslužuje odlična integrirana Garmin navigacija koja čak na nekim raskrižjima i skretanjima u Hrvatskoj pokazuje realne slike okoline što je rijetkost i kod najskupljih integriranih navigacija. Za odlično spajanje s telefonima tu su i serijski Apple CarPlay i Android Auto, dva USB, pa čak i HDMI ulaz. Sve nabrojano dio je serije već kod osrednje opremljenog i dosta povoljnog Civica. Jedino što je za zamjeriti je komplicirano korištenje sustava.
Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 2/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 5/5
Ukupno: 15 bodova
Mazda3
Mazda3 je jedini model izvan premium segmenta koji umjesto zaslona na dodir, primarno koristi praktični kontroler smješten kod mjenjača s kojim se upravlja svim funkcijama multimedije. Na ovaj način korištenje je mnogo sigurnije, a nakon nekog vremena navikavanja i komfornije. Zaslon je osjetljiv na dodir no tu njegovu funkciju je moguće koristiti samo kada je automobil zaustavljen. Zaslon je odlično smješten, no njegova kvaliteta nije pretjerano dobra, a multimedija nije previše bogata funkcijama. Također, za navigaciju je potrebno nadoplatiti više od 4000 kuna i kod top opreme.
Bogatstvo funkcija: 2/5
Jednostavnost korištenja: 5/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 2/5
Ukupno: 13 bodova
Peugeot 308
Francuzi su uvijek bili majstori u smislu dizajna, a to se vidi i na multimediji modela 308. Ogroman zaslon savršeno je uklopljen u unutrašnjost koja je oslobođena većine prekidača. A to je i najveći problem jer 9,7″ zaslon pretrpan je funkcijama, čak je i podešavanje klima uređaja prebačeno na njega što nije nimalo praktično i ergonomično. Osim toga sustav ne radi baš najglađe, zna zapinjati u radu pa čak i zamrznuti se. Odlična navigacija serijska je tek kod top modela.
Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 1/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 3/5
Ukupno: 12 bodova
Renault Megane
Za razliku od svih konkurenta u kompaktnoj klasi, zaslon najboljeg multimedijskog sustava kod Renaulta Meganea je postavljen okomito, a ne vodoravno. Dobro rješenje i dizajnerski i u pogledu ergonomije jer se na zaslonu od 8,7″ može prikazati više informacija. Renault nudi obilje funkcija, pa se putem zaslona mogu namještati i dinamičke postavke vozila te ambijentalno osvjetljenje. Ipak u nekim detaljima sustav je izveden dosta nespretno, a serijski je tek kod top modela GT.
Bogatstvo funkcija: 5/5
Jednostavnost korištenja: 3/5
Zaslon i smještaj zaslona: 4/5
Cijena: 3/5
Ukupno: 15 bodova
Toyota Auris
Toyotin sustav definitivno nije među najboljima na tržištu. Zaslon od 7″ je vrlo dobar, a i funkcija je vrlo mnogo, no to je uglavnom ono pozitivno. Među negativne strane spada kompliciranost sustava, loše riješeno upravljanje glazbenim datotekama s USB-a, te sučelje i navigacija koja izgleda pomalo zastarjelo. Uz sve to zaslon je smješten prenisko što nije dobro za sigurnost. I uz top paket opreme za navigaciju se treba nadoplatiti više od 5000 kuna.
Bogatstvo funkcija: 4/5
Jednostavnost korištenja: 2/5
Zaslon i smještaj zaslona: 3/5
Cijena: 2/5
Ukupno: 11 bodova
Volkswagen Golf
Na prvi pogled sustav i Volkswagen Gofa izgleda fascinantno. Ogroman zaslon od 9,2″ vrhunske rezolucije i kvalitete ima čak i upravljanje pokretima za osnovne funkcije, bez potrebe da ga dodirnete što je tehnologija iz najviših klasa. Sustav je dosta bogat funkcijama, ergonomičan, navigacija je vrlo dobra, a upravljanje svim što multimedija nudi je krajnje jednostavno. Jedini problem je ogromna cijena – i u kombinaciji s top opremom Volkswagen za ovaj sustav u Golfu traži nevjerojatnih 19.000 kuna, i onda još treba nadoplatiti za Android Auto i Apple Car Play.
Bogatstvo funkcija: 3/5
Jednostavnost korištenja: 5/5
Zaslon i smještaj zaslona: 5/5
Cijena: 1/5
Ukupno: 14 bodova
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Zvučnici za auto su vaša iduća investicija? Testirali smo ih za vas
lipanj 1, 2023 -
Kako se spasiti iz vozila koje tone - 7 savjeta koje morate znati
svibanj 25, 2023 -
Koliki je domet kad se na električnom automobilu upali lampica rezerve?
svibanj 15, 2023
Savjeti za plovidbu
-
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023 -
Priprema broda za zimu - elektronika
siječanj 5, 2023 -
Zimovanje brodske prikolice
rujan 28, 2022