Kategorija najmanjih gradskih automobila, modela A segmenta ili takozvanih „superminija“ namijenjena je onima koji traže drugi automobil u obitelji, ali i onima koji traže novi auto, ne trebaju previše prostora, luksuza i prestiža te za njega namjeravaju izdvojiti što je manje moguće novca.

Iako kupci u Hrvatskoj radije biraju veće gradske aute, modele B segmenta, ponuda najmanjih auta na tržištu prilično je bogata. Svoje predstavnike u ovoj klasi kod nas trenutno nudi desetak proizvođača, a mi smo usporedili one najpopularnije.

Citroën C1

test malih auta

Uz Toyotu Aygo ovo je uvjerljivo najmanji automobil u ovom segmentu. Iako se kroz godine dizajnerski i tehnički mijenjao, C1 je u osnovi vrlo sličan automobilu koji je nastao 2005. godine. To znači da nije toliko tehnološki rafiniran kao većina konkurenata, no ima mnogo prednosti. Zbog dimenzija je najpraktičniji, unutra još uvijek ima dovoljno mjesta, a motor mu je najštedljiviji. U opremi serijski ima sve potrebno, audio sustav i klima uređaj. Jedini veći minusi su mu prtljažnik koji je osjetno manji nego kod većine konkurenata i viša cijena.

Cijena: 82.200 kuna
Snaga: 72 KS
Prosječna potrošnja: 3,9 l/100 km
Obujam prtljažnika: 196 l
Dužina auta: 347 cm

Fiat Panda

gradska auta

I Fiat Panda je već ostarjeli model. Na tržištu je od 2011. godine. Po dimenzijama spada u sredinu svoje klase. Jedini ima četverocilindrični motor što je kod nekih kupaca prednost zbog predrasudi koje imaju prema trocilindričnim motorima, ali i zbog mirnijeg rada četveroclindraša. S druge strane, potrošnja Pande je najviša od svih modela u klasi. U opremi serijski ima sve nužno, audio sustav s USB-om i klima uređaj. Po prostranosti, kako u kabini, tako i u prtljažniku je među najlošijima u klasi.

Cijena: 79.120 kuna
Snaga: 69 KS
Prosječna potrošnja: 5,2 l/100 km
Obujam prtljažnika: 225 l
Dužina auta: 365 cm

Hyundai i10

test gradskih auta

Po cijeni je i20 među najjeftinijim modelima u klasi, a po odnosu uloženog i dobivenog možda i najbolji. Ponuda prostora je među najboljima u klasi, prtljažnik ne zaostaje, a uglađenost i kvaliteta izrade su iznad prosjeka klase. Motor je među slabijima, no neke veće razlike u odnosu na konkurente se ne vide, jedino bi potrošnja mogla biti manja. Oprema je kompletna, ima sve potrebno od audiouređaja do klime.

Cijena: 73.990 kuna
Snaga: 66 KS
Prosječna potrošnja: 5,1 l/100 km
Obujam prtljažnika: 252 l
Dužina auta: 367 cm

Kia Picanto

mala gradska auta test

Kia trenutno u ponudi ima samo jednu verziju Picanta, koja je dosta bogatije opremljena od osnovnih modela konkurenata. Stoga je i cijena uvjerljivo najviša od svih automobila u klasi. U seriji kupac dobiva mnogo opreme i ukrasnih detalja, primjerice stražnje električne podizače prozora. Po ponudi prostora Picanto spada među raskošnije modele u klasi, a motor i performanse su na razini prosjeka.

Cijena: 90.990 kuna
Snaga: 66 KS
Prosječna potrošnja: 4,4 l/100 km
Obujam prtljažnika: 255 l
Dužina auta: 360 cm

Mitsubishi Space Star

gradski automobili

Još jedan kandidat za najbolji model u klasi po odnosu uloženog i dobivenog. S dužinom od 380 cm je uvjerljivo najveći u klasi, što se vidi u prilično prostranoj kabini. S druge strane prtljažnik je na razini prosjeka. Pohvale zaslužuje i prilično živahan i uglađen motor. Cijena je među najnižima, no kada se usporedi oprema ispada da je Space Star koji ima sve potrebno, najjeftiniji auto na tržištu. Najveći nedostatak, osim zastarjele unutrašnjosti, su mu dimenzije. Naime svojom dužinom se dosta približio višoj klasi, a to može biti minus u gradu.

Cijena: 73.500 kuna
Snaga: 71 KS
Prosječna potrošnja: 4,6 l/100 km
Obujam prtljažnika: 235 l
Dužina auta: 380 cm

Renault Twingo

mala gradska auta

Automobil koji se svojom „filozofijom“ potpuno razlikuje od ostalih u klasi, naime ima stražnje smješten motor i pogon na stražnje kotače. U vožnji se to previše ne osjeti, no „stražnja koncepcija“ minus je kada je u pitanju prostranost. Prtljažnik je tako među najmanjima, a ponuda prostora straga skromna. Twingo je nedavno redizajniran te djeluje najsvježije od svih konkurenata. Cijena mu je uvjerljivo najniža u klasi, no jedini u serijskoj opremi nema ono nužno, audio uređaj, klima uređaj pa čak ni električne podizače prozora. Za to je potrebno nadoplatiti više od 5000 kuna, pa teorija o najjeftinijem malom autu „pada u vodu“.

Cijena: 69.650 kuna
Snaga: 75 KS
Prosječna potrošnja: 4,4 l/100 km
Obujam prtljažnika: 219 l
Dužina auta: 362 cm

Suzuki Ignis

mala gradska auta

Iako je po svim parametrima usporediv s konkurentima u A segmentu, Ignis je među najatraktivnijima jer se zapravo radi o minijaturnom crossover SUV-u. On je još jedan ozbiljan kandidat za „najbolju kupnju“ u klasi i teško mu je naći zamjerke. Još uvijek je dovoljno kompaktan, ima najsnažniji motor, no ne troši previše, atraktivno izgleda i među najprostranijima je. Jedino je cijena viša od prosjeka klase.

Cijena: 81.865 kuna
Snaga: 90 KS
Prosječna potrošnja: 4,6 l/100 km
Obujam prtljažnika: 267 l
Dužina auta: 370 cm

Toyota Aygo

test malih gradskih automobila

Gotovo sve što smo napisali za Citroën C1 vrijedi i za Toyotu Aygo jer ova dva modela su tehnološki blizanci, dijele gotovo sve komponente. Dakle, niti Aygo nije najuglađeniji, ima najmanji prtljažnik, no zato je izuzetno okretan i u kabini iznenađujuće prostran. Oprema mu je kompletna, a cijena vrlo povoljna.

Cijena: 73.600 kuna
Snaga: 72 KS
Prosječna potrošnja: 4,0 l/100 km
Obujam prtljažnika: 168 l
Dužina auta: 347 cm

Volkswagen up!

Najmanji Volkswagen možda na prvi pogled djeluje sirovo, no riječ je o možda i najrafiniranijem modelu u A segmentu. Kada su u pitanju kvaliteta izrade, uglađenost i vozne karakteristike teško je naći bolji auto od njega. Motor je najslabiji od svih, no to se u praksi ne primijeti, potrošnja među najnižima. U opremi također ima klimu i audio uređaj, dakle sve nužno. Prostranost je na razini najboljih u klasi. Mali up! je među najboljima, ali ujedno i skupljim malim gradskim autima što je jasan minus.

Cijena: 73.600 kuna
Snaga: 72 KS
Prosječna potrošnja: 4,0 l/100 km
Obujam prtljažnika: 168 l
Dužina auta: 347 cm

Usporedba malih SUV-ova