Od rujna 2018. godine na snazi je nova procedura za mjerenje potrošnje goriva. Umjesto po dotadašnjem protokolu NEDC, potrošnja se počela mjeriti po mnogo realnijem WLTP-u.

Koliko je WLTP realan, pokušali smo otkriti u testu pet različitih novih automobila. Za njih smo uzeli službene tvorničke NEDC i WLTP podatke o potrošnji te ih usporedili s potrošnjom koju smo mi ostvarili tim autima na testu uz umjerenu vožnju gradom i otvorenom cestom. Naš stil vožnje nije bio agresivan, no daleko od toga da smo bili spori. Kretali smo se, ubrzavali i usporavali poput većine drugih vozača automobila, pa bi naši rezultati trebali biti prilično realni. Testna ruta se sastojala od otprilike 70 posto gradske vožnje te 30 posto vožnje po otvorenoj cesti. Za usporedbu smo uzeli kombiniranu tvorničku potrošnju po prilično nerealnom starom NEDC protokolu te kombiniranu tvorničku potrošnju po WLTP-u koja se sada izražava u vrijednostima od minimalne do maksimalne. Sve vrijednosti preuzeli smo iz službenih tehničkih podataka proizvođača.

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI  – benzinac, 150 KS

škoda octavia potrošnja

Nova Octavia se u karavanskom benzinskom izdanju pokazala prilično štedljivom. S prosječnom potrošnjom od 6,5 l/100 km u kombiniranoj vožnji ostali smo u granicama onoga što obećava WLTP, dok je gradska potrošnja ipak bila minimalno veća od tvorničkih WLTP vrijednosti – 7,1 l/100 km.

NEDC kombinirana potrošnja: 4,9 l/100 km

WLTP potrošnja: 5,3 – 6,7 l/100 km

Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 6,4 l/100 km

 

Opel Astra 1.2 Turbo –  benzinac, 130 KS

opel astra potrošnja

Obnovljena Astra s novim i osjetno štedljivijim benzinskim motorom nije trošila mnogo, no potrošnja na našem testu ipak je bila za trunku veća od službene Opelove potrošnje po WLTP protokolu. Kombinirano smo trošili 5,9 l/100 km, a u gradu 6,7 l/100 km.

NEDC kombinirana potrošnja: 4,5 l/100 km

WLTP potrošnja: 5,2 – 5,6 l/100 km

Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,9 l/100 km

 

Mercedes 200 d – dizelaš, 160 KS

mercedes potrošnja

Redizajnirana C-klasa s dizelskim motorom pokazala se iznimno štedljivim autom, a vrijednost (5,2 l/100 km) koju smo dobili na testu je negdje na razini prosjeka onoga što Mercedes obećava u svojim službenim WLTP podacima. U gradu smo trošili 6,0 l/100 km.

NEDC kombinirana potrošnja: 4,3 l/100 km

WLTP potrošnja: 4,7 – 5,7 l/100 km

Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,2 l/100 km

 

Toyota C-HR 2.0 Hybrid –  hibrid, 184 KS

toyota potrošnja

I Toyotina tvornička potrošnja po WLTP-u je prilično realna. Na našem testu smo trošili samo „mrvicu“ više od deklariranog. Kako su hibridi u pravilu štedljiviji u gradu, testni rezultat s gradskih ulica bio je još bolji – 5,2 l/100 km.

NEDC kombinirana potrošnja: 4,0 l/100 km

WLTP potrošnja: 5,2-5,3 l/100 km

Kombinirana potrošnja na ORYX testu: 5,4 l/100 km

 

Nissan Leaf 40 kWh – električni, 150 KS

nissan potrošnja

Električni Nissan na testu je imao gotovo identični doseg od onog prikazanog u službenim podacima. U gradu je on čak iznosio 330 km. Ipak valja uzeti u obzir da je test izveden u idealnim vremenskim uvjetima kad nije bilo potrebno niti grijanje ni previše intenzivan rad klime. U zimi bi doseg ovog auta sigurno pao za 30 do 50 km jer grijanje i klima jako troše bateriju električnog auta.

NEDC doseg s punom baterijom: 350 km

WLTP doseg s punom baterijom: 270 km

Doseg na ORYX testu: 265 km

Zaključak

Tek sada imamo i službenu potvrdu za ono što su vozači tvrdili desetljećima. NEDC podaci o potrošnji izuzetno su nerealni te je rezultate gotovo nemoguće postići u realnom prometu. WLTP potrošnja gotovo je u potpunosti realna, kako je pokazao naš test. Ipak, vozite li se agresivnije, vama će auto zasigurno trošiti još 1-2 litre više nego na testu. Isto vrijedi i za one koji konstantno voze kad su velike gužve.

WLTP protokol i rezultati dobiveni njime mnogo su transparentniji prema kupcima. Šteta što zakonodavci još nisu u tehničkim podacima auta uveli obavezno prikazivanje potrošnje po WLTP-u. Naime, samo neki proizvođači javno objavljuju ove podatke, dok se drugi i dalje drže nerealnih NEDC podataka. WLTP je doduše obavezan prilikom testiranja i homologacije u službenim dokumentima, no za javnost mnogi proizvođači još uvijek dobivene vrijednosti preračunavaju u NEDC i tako ih serviraju potencijalnim kupcima.