Toyota Yaris, Peugeot 208 i Opel Corsa među najpopularnijim su gradskim automobilima na našem tržištu. Japanski, francuski i njemački predstavnik sličnih su dimenzija, svi s karoserijom s pet vrata čak i s gotovo identičnom serijskom opremom. I ne samo to, performanse su im slične i računajući potrošnju goriva po tvorničkim podacima, na stotinu prijeđenih kilometara razlika između sva tri manja je od jedne kune. Posebno je to zanimljivo zato što sva tri auta na našem usporednom testu pokreće posve drukčiji pogonski sklop i što svi koriste drukčije gorivo.

Peugeot 208 HDi

MODEL Blue HDi 100 Style
MOTOR 1.6
SNAGA 100 KS
MOMENT 254 Nm

POTROŠNJA 4,2/3,0/3,5 l/100 km
POTROŠNJA na testu 5,4 l/100 km

KOLIČINA CO2 90 g
BRZINA 187 km/h
UBRZANJE 12,0 s
SPREMNIK GORIVA 50 l
CIJENA 116.762 kn
PROSJEČNA POTROŠNJA 3,5 L


Toyota Yaris

MODEL Hibrid Luna
MOTOR 1.5 VVT-i
SNAGA 100 KS
MOMENT 111 Nm

POTROŠNJA 3,3/3,1/3,3 l/100 km
POTROŠNJA na testu 5,0 l/100 km

KOLIČINA CO2 75g
BRZINA 165 km/h
UBRZANJE 11,8 s
SPREMNIK GORIVA 36 l
CIJENA 111.081 kn
PROSJEČNA POTROŠNJA 3,3 L


Opel Corsa LPG

MODEL 1.4 LPG Color Edition
MOTOR 1.4 ECOTEC
SNAGA 190KS
MOMENT 130Nm

POTROŠNJA 7,1/4,7/5,6 l/100 km
(9,1/5,8/7,0 l/100 km LPG)
POTROŠNJA na testu 9,5 l/100 km

KOLIČINA CO2 129 (114) g
BRZINA 175 km/h
UBRZANJE 13,9 s
SPREMNIK GORIVA 45/35 l
CIJENA 98.857 kn
PROSJEČNA POTROŠNJA 7,0 L

Toyota Yaris pravi je mali tehnološki biser. Riječ je o pomodnom hibridu kojeg pokreće konvencionalni benzinac uparen s elektromotorom i baterijom. Motor je s četiri cilindra, obujma 1.5 litre i ukupna nominalna snaga iznosi mu 100 KS. Vlastitu bateriju Yaris puni tijekom vožnje i za vrijeme regenerativnog kočenja, a samo na struju može prijeći dva do tri kilometra. Ciklus rada je posve automatiziran, tako da vozač nema nikakvih briga. Štoviše, svatko s nježnom nogom na gasu za upravljačem Toyote Yaris Hibrid može postati ekspert za ekološku vožnju i uštedu na gorivu. U prilog Yarisu ide i to što je opremljen automatskim mjenjačem, odnosno bezstupanjskim CVT-om. Zahvaljujući hibridnom sustavu, Yaris je ujedno i “najčišći” sa samo 75 grama CO2 po kilometru.

Po tvorničkim podacima, Yaris u prosjeku troši svega 3,3 litre benzina. Računajući po cijeni eurosupera 95 od 9,64 kune za litru ispada da sto prijeđenih kilometara u Yarisu košta 31,82 kune. No uzmemo li realnijih pet litara u prosjeku, sto prijeđenih kilometara u Yarisu stoji 48,20 kuna. Važno je pritom reći kako je Yarisova prednost najveća upravo kad su gradske gužve najveće. Što se dulje stoji u koloni i što je više vožnje “mic po mic”, Yaris je učinkovitiji. Razlog je u tome što mu je onda motor ugašen, a pokreće ga elektromotor koji se strujom napaja iz baterije. Unatoč najmanjem okretnom momentu od sva tri uspoređena auta, koji iznosi 111 Nm u rasponu od 3600 do 4400 okretaja, Yaris je na ubrzanju najživahniji i do 100 km/h stiže za 11,8 sekundi. Postiže najveću brzinu od 165 km/h, no na autocesti hibridni sustav posve gubi smisao jer u takvim uvjetima radi samo benzinski motor.

100 kilometara po izmjerenoj potrošnji na testu Yaris prelazi za 48,20 kuna, 208 za 48,06 kuna, a Corsa za 41,04 kune

Francuski predstavnik Peugeot 208 identične je snage, ali 100 KS razvija iz modernog turbodizelskog motora. Riječ je o 1.6 Blue HDI motoru, jednome od najtiših i najuravnoteženijih dizela. U vožnji je izrazito tih i s malo vibracija. Jedna od većih prednosti mu je veliki okretni moment od 254 Nm dostupan pri niskih 1750 okretaja. Pa iako do 100 km/h ubrzava za 12 sekundi, što je za 0,2 sekunde sporiji od Yarisa, u vožnji se doima puno bržim i startnijim. Na gas reagira brzo i munjevito, te može potegnuti do 187 km/h. Mjenjač je s pet stupnjeva prijenosa, a emisija CO2 iznosi 90 grama po kilometru. Po tvorničkim podacima ovako motorizirani 208 u prosjeku troši 3,5 litre na sto kilometara što znači da po cijeni eurodizela od 8,90 kuna po litri, stotinu kilometara vožnje stoji 31,15 kuna. To je za šezdesetak lipa manje od Yarisa, no i kod Peugeota je potrošnja u stvarnim uvjetima drukčija od one koju navodi tvornica. U prosjeku je trošio 5,4 litre dizela što iznosi 48,06 kuna za sto prijeđenih kilometara. Nevjerojatno, no u lipu jednako kao i hibridni Yaris. No, tek tu postaje zanimljivo.

Treći auto na usporednom testu također je veliki štedljivac. Riječ je o Opel Corsi koju pokreće četverocilindrični benzinac s plinskom instalacijom. Iako se plin može ugraditi na praktički svaki auto, Opel i Dacia jedine su dvije marke koje u cjeniku imaju modele s LPG konverzijom. Bogato opremljena Corsa s Color Edition paketom opreme i plinskom instalacijom samo je 3.508 kuna skuplja od one bez plina! To je doista fantastična ponuda uzimajući u obzir da je prosječna cijena plinske instalacije 7000 kuna. Usto Opel zadržava tvorničko jamstvo, a instalacija je izvedena sjajno i diskretno te ne narušava tvornički izgled auta. Izuzetno je praktičan i pokazivač količine goriva koji pokazuje količinu goriva ili plina, ovisno na čemu se trenutno vozi. Corsu pokreće benzinac s obujmom 1.4 litre i 90 KS pri 6000 okretaja i 130 Nm okretnog momenta pri 4000 okretaja. Emisija CO2 za benzinski motor iznosi 129 grama po kilometru, a za plin 114 grama po kilometru. Po tvorničkim podacima u prosjeku troši 5,6 litara benzina ili 7,0 litara plina. S obzirom na to da je cijena litre LPG-ja povoljnih 4,32 kune, stotinu prijeđenih kilometara u Corsi stoji 30,24 kune što je za malih, ali slatkih kunu i pol jeftinije nego kod hibrida. Čak i u slučaju Corse koja je tijekom testa trošila i 9,5 litara plina stotinu prijeđenih kilometara na plin stoji 41,04 kune, što je jeftinije ne samo od hibrida nego i od dizela. Dakako, može Corsa trošiti i manje, no u jednakim uvjetima kojima su bili voženi auti ispada najjeftinija, ne računajući pokoji decilitar potrošenog benzina kod hladnog starta.

Zbog jeftine vožnje joj se da progledati kroz prste slabije performanse u odnosu na konkurente. Najveća brzina joj je 175 km/h, ali najviše kaska po pitanju ubrzanja. S mjesta do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi i u vožnji na plin čini se tromom i sa sporim odazivom na gas. Pridodamo li ovim kalkulacijama i cijene auta, stvari postaju još zamršenijima. Peugeot 208 s Blue HDi motorom snage 100 KS je najskuplji. Testirani model bio je opremljen paketom Style koji stoji 116.762 kune, a isti takav motor moguće je dobiti i sa slabijim paketom opreme Active po 114.518 kuna. Toyota Yaris hibrid s paketom opreme Luna inače stoji 128.500 kuna, no kako u 2016. nije bilo državnih subvencija za nabavu ekoloških automobila u visini od 30.000 kuna za hibrid, Toyota nudi model po akcijskoj cijeni od 111.081 kunu. To se čini doista dobrom ponudom s obzirom na sve što Yaris pruža. I na kraju, pobjednik po cijeni vožnje na sto kilometara, Opel Corsa ujedno je i najjeftinija. Model s tvorničkom plinskom instalacijom i Color Edition paketom opreme stoji 98.857 kuna, a najjeftiniji model Corse s plinom dostupan je za 91.837 kuna. To je nemalih 17.905 kuna jeftinije od Peugeota s dizel motorom i 12.224 kune jeftinije od Yarisa hibrida.

Kada je nabavna cijena i trošak vožnje u pitanju, pobjednik je Corsa LPG. Negativne strane su joj najslabije performanse i dodatni trošak od 500 kuna prilikom registracije, a iako joj je servisni interval svakih 30.000 kilometara, treba računati na nešto veće troškove servisa zbog LPG instalacije. Toyota Yaris hibrid najkorisnija je u gradskim gužvama gdje joj po potrošnji nema premca. Servisni interval ovog hibrida je 15.000 kilometara, no za razliku od Peugeotovog ili Opelovog dvogodišnjeg, Toyota ima pet godina jamstva. Kada je nabavna cijena u pitanju, Peugeot je najskuplji, no zahvaljujući sjajnome motoru idealan je za dulja putovanja. Za razliku od Corse i Yarisa, francuski lavić idealan je za vožnju autocestama gdje mu nema premca, posebno po pitanju potrošnje. Iako izračuni troškova vožnje po tvorničkim ili izmjerenim podacima na testu pokazuju gotovo u lipu jednake troškove za sva tri auta s tri različita pogona, zaključak o odabiru je sljedeći.

Yaris je za one koji se voze u gradskim gužvama, Peugeot je za one koji putuju na dugim relacijama, a Corsa je za one koji su spremni na kompromise zbog nižih troškova nabave auta.

Odgovori