Filteri goriva, zraka i ulja važni su za pravilan rad automobila. Ako motor usisa prljavštinu to ometa rad. Isto tako su i filteri u kabini važni za zdravlje vozača i putnika.

Filteri protiv prašine i peludi uklanjaju iz zraka čestice peludi, čađe iz pogonskog ulja, prašine te sitnih ostataka guma koje ulaze u kabinu kroz ventilacijski ili klima sustav. U autima koji nemaju taj filter onečišćenje može biti i šest puta veće nego vani jer se nakupljaju štetne tvari. To može utjecati na umor vozača, suzne oči i teško disanje što sve negativno utječe na reflekse i vozačeve reakcije na situacije u prometu.

U automobilima postoji i gumb koji s jedne strane pušta zrak izvana u kabinu, a s druge recirkulira postojeći zrak u kabini. Tu opciju ljudi jednostavno koriste kad nešto izvana zasmrdi. Također, onemogućava se prodor prašine i dima u kabini, pa je preporučljivo korititi tu opciju u jako zagađenim gradovia. No, stručnjaci kažu da nije preporučljivo predugo koristiti recirkulaciju jer se zrak polako zasiti, postane vlažan i s malom koncentracijom kisika što može uzrokovati glavobolju.

Kad se uključi klima (koju često koristimo i zimi za odmagljivanje stakala) uvijek se mora prvo na nekoliko minuta otvoriti vanjski dovod zraka, a tek kasnije promijeniti na unutarnju cirkulaciju.

Odgovori