Pomicanje sata donosi nekoliko problema zato što je promjena nagla. Tokom godine omjer dnevnog svjetla i mraka se postepeno mijenja, što ovdje nije slučaj. Ova promjena može biti problematična za vozače najviše zato što remeti ciklus spavanja. Neke europske osiguravajuće kuće čak su prijavile porast od 10-ak posto u danima nakon što se sat vrati unatrag. Obzirom na ljudski ‘unutarnji sat’ često ostajemo budni duže kad se sat vrati, a ipak se sami od sebe probudimo ranije. Dakako, poznato je da umorni vozači rade više pogrešaka, a kako umor utječe na brzinu reakcije vozača možete pročitati ovdje.

utjecaj promjene sata na vozače

Iako pomicanje sata možda neće smetati zdravima i mladima, moglo bi značajno utjecati na ljude koji već imaju problema sa spavanjem. S manjkom svjetla, ranije se počne proizvoditi melatonin (hormon koji potiče pospanost), pa smo stoga i umorniji.

Drugi problem je što mrak pada ranije. Oni koji su navikli voziti kući s posla po danu, sad su usred gustog prometa u sumrak ili noću što može biti problematično jer je promjena nagla. Posebno se to odnosi na nove vozače, ali i pješake i bicikliste. Sve opasnosti noćne vožnje možete pročitati ovdje.

Definitivno ne pomaže ni vrijeme u doba godine kad se sat vraća. Jesen je naime kišna, skliska i kao stvorena za nezgode na cesti. Stoga, preporučujemo oprez dok se tijelo ne navikne na promjenu sata. Praksa pomicanja sata uskoro bi trebala otići u povijest jer je Europski parlament podržao prijedlog kojim se od 2021. na razini EU ukida polugodišnje pomicanje sata i zemljama članicama prepušta odluka o odabiru ljetnog ili zimskog računanja vremena, što bi trebalo započeti s 1. travnjem 2021.