Nesiguran vozač je najopasniji vozač. Stoga u vožnji treba biti svjestan svojih mogućnosti, sposobnosti automobila i promatrati situacije oko sebe. Nekoliko je tipičnih pogrešaka koje mogu dovesti do sudara pa ih treba izbjeći na vrijeme.

Jedna od njih je nedovoljno držanje razmaka. Najčešća je to i najopasnija pogreška koja se lako može izbjeći. U gradskoj vožnji na taj način najčešće dolazi do lančanih sudara. Zakoči li vozilo ispred vas naglo i neočekivano, nema tih refleksa i kočnica koji će pomoći u izbjegavanju sudara.

‘Pipkanje’ kočnice drugi je čest uzrok nezgoda. Mnogi vozači reagiraju na vrijeme, ali neodlučno pritisnu papučicu kočnice i ne stisnu je do kraja. Neiskusni vozači ne znaju ni da kočnica počne lagano podrhrtavati kad se uključi ABS pa je, kad se to dogodi, otpuste umjesto da stisnu do kraja.

Naglo okretanje volana smanjuje dobru reakciju guma, a nedovoljno ili prejako zakretanje volana može dovesti do izlijetanja s ceste ili okretanja auta oko svoje osi (kad stražnji kotači izgube kontakt s podlogom). Poželjno je pravilno držati volan s obje ruke kako bi reakcija bila pravovremena i stabilna.

Preticanje može biti izuzetno opasno ako je vozač nesiguran, ne ubrza li dovoljno ili ne provjeri koliko je sigurno krenuti u preticanje. Isto tako, prerani ili prekasni ulazak u zavoj prouzročit će prelazak u drugi trak ili izlijetanje s ceste. Vožnja u pogrešnoj brzini također onemogućava automobil da reagira kako bi trebao jer iskoristivost snage motora nije na optimumu. Što je više vremena u vožnji provedeno oko područja najvećeg okretnog momenta, to je putovanje sigurnije. Automatski mjenjač praktičniji je za one neiskusne, a također je lakše prepoznati ispravan stupanj prijenosa kod dizelskih nego kod benzinskih motora.

Sve navedene probleme panika i neiskustvo dodatno pojačavaju. Nažalost, u autoškolama se ne mogu i ne stignu naučiti sve moguće krizne situacije, pa je dobro posjetiti neku od škola sigurne vožnje. Tamo se osim bazičnog treninga sigurne vožnje, nudi i trening eko vožnje za ekonomičnije upravljanje vozilom. Najskuplje je (i životno najopasnije) učiti na vlastitim greškama, stoga se na specijaliziranim poligonima možete u sigurnom i kontroliranom okružju steći vrijedno vozačko iskustvo koje vas nijedna autoškola neće stići naučiti.