Novi automobili sve su sigurniji. Proizvođači konstantno uvode nove tehnologije za prevenciju ili ublažavanje nezgode i s njima opremaju i najjeftinije modele u ponudi. Ipak, Europska unija odlučila je proizvođačima dati dodatni poticaj, odnosno odredbu koju će sve tehnologiju morati ugrađivati u nove automobile kako bi ih mogli prodavati u Europskoj uniji. Ako sva tijela EU odobre ovaj prijedlog, uredba će na snagu stupiti 2022. godine, 11 godina nakon što je EU uveo obavezu ugradnje ESP sustava u sve automobile.

Ovo su najsigurniji automobili u 2019.

Ovom odredbom bi obavezan postao čitav niz sigurnosnih dodataka koji izravno ili neizravno mogu spriječiti nezgode s teškim posljedicama. Jedan od najvažnijih sustava koji bi trebali postati obavezni je sustav automatskog kočenja u nuždi. Njime je već opremljena velika većina novih automobila koji se prodaju na tržištu EU, a nimalo rijedak nije niti sustav za održavanje automobila u traci koji bi također trebao postati dio obavezne opreme.

Svi automobili trebali bi u budućnosti biti opremljeni sustavom koji upozorava kad se prekorači dozvoljena brzina. U EU tvrde da takav sustav može smanjiti broj poginulih na cestama za 20 posto. Također od 2022. svi novi modeli morat će imati sustave koji će motriti vozača. Takvi sustavi trebali bi upozoravati kad je vozač umoran ili kad je dekoncentriran, te ne obraća pažnju na cesti.

Svi automobili trebat će također biti opremljeni jedinstvenim svjetlosnim upozorenjem koje signalizira naglo kočenje. Obavezan bi trebao biti i sustav koji sprečava nalet na predmete i ljude iza vozila pomoću kamere ili senzora. Svi novi automobili od 2022. trebali bi imati i sustav nadzora tlaka u gumama.

Detalji koji će zasigurno podići najviše prašine su sustav za ugradnju uređaja za blokadu vozila u slučaju prevelike količine alkohola u krvi vozača te svojevrsna crna kutija za automobile. Da pojasnimo, sam sustav za sprečavanje pokretanja vozila u slučaju prevelike količine alkohola u krvi vozača ne bi bio ugrađen u sve automobile, ali bi svi automobili imali svojevrsnu instalaciju koja omogućuje njegovu ugradnju. Odlučivanje o tome u čije aute će se ugrađivati takve blokade EU parlament će prepustiti tijelima pojedinih država. S druge strane, crna kutija koja bi spremala sve podatke o vožnji ugrađivala bi se u baš sve automobile. Ona bi olakšala pronalazak krivca za nezgodu, ali i vozače motivirala na oprezniju i odgovorniju vožnju.

Prema prijedlogu europskog parlamenta, ova odluka će se odnositi na sve nove modele koji će u prodaju biti uvedeni od 2022. godine, a od 2024. i na sve druge aktualne modele koji su predstavljeni prije 2022. godine. Ovo se odnosi samo na nove automobile, oni koji su već prodani neće se morati naknadno prerađivati.