Većina kvarova i ogromnih troškova može se izbjeći redovitim servisiranjem automobila, no nažalost, svaki vozač svjestan je da mu se može dogoditi i nepredviđeni trošak, neovisno o tome kako se ponaša za volanom i kako održava svoje vozilo. Kvarovi i njihovi popravci vječna su tema svih vlasnika osobnih automobila, ali i onih koji se to tek pripremaju postati. U nastavku donosimo neke od najskupljih popravaka.

1. Kvar na motoru

Noćna mora svakog vlasnika je čuti od mehaničara da je kvar na motoru. Ako je kvar posljedica lošeg održavanja, krivac može biti zupčasti remen. Doduše, na novijim vozilima je interval izmjene poprilično dug (cca 210.000km), no ako se ne promijeni na vrijeme, vjerojatno će puknuti što onda povlači niz katastrofa – klipovi udaraju u ventile, a moguće je i oštećenje same glave motora.
Cijena će u svakom slučaju biti barem desetak tisuća kuna, što znači da je često isplativije i jednostavnije zamijeniti čitav motor. Kad se sve zbroji i oduzme – na velikom servisu na automobilima nemojte štediti.

[VEZANO] 9 razloga zašto je ovlašteni servis bolji od ostalih

2. Mjenjači

Automatski mjenjači sve su češći izbor vozača, no s njima dolazi i jedan problem. Komociju ćete skupo platiti dođe li do ozbiljnih problema. Popravci rijetko koštaju manje od deset tisuća kuna. Ponekad popravak nije moguć pa se mora zamijeniti cijeli sklop što stoji desetke tisuća kuna, čak i više od 100.000 kn ako pričamo o ekstremno novim i snažnim vozilima. Vrlo neisplativo, a uzrok može ležati samo u nedovoljno kvalitetnom ulju tako da veće troškove možete izbjeći redovitim servisiranjem i konzultacijom s vašim servisnim savjetnikom.

najskuplji kvarovi na vasem automobilu - mjenjac

3. Kompresori klime

Ako je riječ o najčešćem problemu, nedostatka plina ili ulja u sustavu, problem je lako i jeftino rješiv. No ako se zbog neodržavanja čitav sustav začepi najgori scenarij je kompletna zamjena kompresora, što može stajati više od 10.000 kuna.

[VEZANO] Najčešći kvarovi i servis auto klime, te koliko će vas to koštati!

4. Zračni jastuci

Oni ne ovise o redovitom održavanju, ali ipak ih u nekim slučajevima treba zamijeniti. Svakako ako su se aktivirali tijekom sudara. Problem je što se oni nikad ne mijenjaju sami nego povlače za sobom i zamjenu dijela ili cijele armature, pojaseve, senzore i upravljačku jedinicu. Cijena gotovo nikad nije ispod deset, a može se popeti i na 40 – 50 tisuća kuna.

najskuplji kvarovi na vasem automobilu - zracni jastuk

5. Radari tempomata

Dođe li do oštećenja automatike, niste vjerojatno sami krivi, no stajat će vas pravo malo bogatstvo. Popravak uglavnom nije moguć nego je potrebno zamijeniti ga novim, a to, ovisno o marki i modelu, povlači i dodatne troškove poput zamjene držača, upravljačke elektronike, prilagodbu sa specijalnim alatima… Trošak je uglavnom nekoliko desetaka tisuća kuna.