Dim iz auspuha – Što vam boja dima iz auspuha može reći o stanju vašeg automobila
Dim iz auspuha uglavnom je bezbojan, dok se plin može činiti bijel kad je jako hladno, zbog kondenzacije. Sve druge boje, ali i mirisi, upućuju na neki problem. Obratite pažnju na ispušne plinove jer će vas upozoriti na kvar iako ne trepće niti jedna lampica na kontrolnoj ploči.
Bijela dim iz auspuha kod dizelaša, ako niste prebrzo pokrenuli auto u prehladno jutro, može značiti da kroz sustav prolazi nesagoreno gorivo. Bijeli dim iz auspuha tijekom cijele vožnje znači da morate provjeriti gori li u motoru tekućina za rashlađivanje. U tom slučaju osjetit ćete slatkasti miris. U svakom slučaju, ako se bijeli dim pojavljuje tijekom cijele vožnje svakako se što prije javite u servis.
Crni dim iz auspuha uobičajena je pojava kod starih dizelaša, posebice pri naglom stiskanju gasa. No, kod novijih modela se on ne bi trebao pojavljivati. To je znak da sustav ubrizgava previše goriva. Kod benzinskih motora vjerojatno je problem u mješavini goriva i premalo zraka. Provjerite filtere goriva. Ako imaju naslage, nešto nije u redu. Treba provjeriti i filtere klime, ubrizgavanje goriva i usisne senzore. Velika je vjerojatnost da je riječ o dotrajalosti motora i da popravak neće biti jeftin.
Plavičasti dim iz auspuha je možda i najlošija vijest jer je znak da motor dobiva ulje koje curi i sagorijeva ga. Problema može biti mnogo, primjerice slabi ventili ili oštećeni klipovi i cilindri. Ne riješi li se problem odmah u servisu može doći do oštećenja senzora ili većih kvarova zbog nestanka ulja u motoru tako da obavezno prvo provjerite razinu motornog ulja. Obično ima miris po zagorjelom tostu pa ćete ga lako detektirati ako ga i niste primijetili.
Može se pojaviti i sivi dim za koje je zapravo teško dati neku dijagnozu jer ga mogu prouzrokovati slični kvarovi kao i kod plavog dima ali i sagorijevanje ulja te loš turbo punjač tako da bi bilo uputno provjeriti razinu ulja te obratiti pažnju na potrošnju goriva koja može biti u slučaju kvara veća.
Diners Asist+
-
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Čovječe, gdje mi je AUTO? Aplikacije za pronalazak parkiranog automobila
travanj 16, 2024 -
Kako prepoznati da vam akumulator slabi?
travanj 9, 2024 -
Što napraviti kada natočite krivo gorivo?
ožujak 27, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023 -
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023