Kako produljiti vijek trajanja baterije na električnom autu? Trajanje baterije jedna je od glavnih stavki prilikom kupovine električnog automobila. Većina proizvođača daje jamstvo od osam godina ili 160.000 km za bateriju, a također se obavezuju zamijeniti bateriju ako joj zdravlje padne ispod nekog postotka. Ovisno o proizvođaču to je između 60 i 75 posto.

No, kako biste se što kasnije našli u situaciji da trebate razmišljati o kvaliteti baterije, i sami možete puno učiniti.

Kako produljiti vijek trajanja baterije na električnom autu punjenjem?

Prvo pravilo je – nemojte auto previše puniti. U većini slučajeva riječ je o litij-ionskim baterijama, kakve se nalaze u pametnim telefonima i računalima pa vrijedi isto pravilo. Takvim baterijama najviše šteti konstantno pražnjenje do nule pa punjenje do 100 posto. Prednost baterija u električnim automobilima naspram onih u pametnim telefonima je što većina baterija automobila ima međuspremnik, što znači da ih nikada ne možete isprazniti do 0 posto ili ih napuniti do 100 posto. Barem ne realnih, štogod pisalo. Ako vozilo stoji duže od 12 sati, treba biti napunjeno između 30 i 80 posto.

Preporučljivo je ne puniti bateriju odmah nakon vožnje, pogotovo ako je bila nešto živahnija. Pustite bateriju da se ohladi. Nije dobro ni konstantno koristiti brze punjače. Naravno da je korisno napuniti bateriju do 80% u kratkom roku, ali nemojte da vam to bude najčešći način punjenja jer je to dugoročno štetno za baterije.

Također, donja granica punjenja ljeti je 20 posto, dok se zimi preporučuje da bude na 40 posto. Baterijama električnih automobila ne odgovaraju velike vrućine. Iako imaju ugrađen sustav upravljanja toplinom ne ostavljajte automobil na direktnom suncu. Pokrijte ga ili parkirajte u sjenu ili garažu za vrućih dana – naravno ako imate priliku.

kako produljiti vijek trajanja baterije na električnom autu

Kako produljiti vijek trajanja baterije na električnom autu vožnjom?

Važan je stil vožnje te za što automobil koristite. Ako je riječ o gradskoj vožnji i kratkim dionicama baterija ne treba biti napunjena preko 80 posto. Ako idete na duže putovanje napunite ga na 100 posto.

Studija o produljenju vijeka trajanja baterije

I prije odlaska mehaničaru možete biti upućeni u stanje baterije te ostale podatke o vašem automobilu. Dostupni su iCar uređaji za dijagnostiku automobila koji se jednostavno priključe u OBD2 dijagnostički priključak. iCar omogućava praćenje direktno s mobitela (Android) koji se povezuje preko Bluetooth-a. Za praćenje putem mobitela možete koristiti aplikaciju Torque ili OBD Car Doctor.

Koristeći podatke tvrtke Geotab za praćenje GPS-a, Select Car Leasing analizirao je 64 električna automobila proizvedena između 2012. i 2019. kako bi vidio kako degradacija baterije utječe na električne automobile te jesu li noviji modeli bolji po tom pitanju. Studija je pokazala je da će oni proizvedeni između 2011. i 2013. danas imati oko 80% kapaciteta baterije. Raniji modeli bili su skloniji degradaciji baterije, tvrdi studija, pa je tako Nissan Leaf iz 2013. izgubio 3% kapaciteta nakon jedne godine, model iz 2015. izgubio je 6% prve godine, dok je model iz 2019. izgubio samo 1 posto.

Prema studiji, električni i plug-in hibridni automobili s najnižim postotkom degradacije baterije bili su Audi A3 e-tron (0,3% degradacije u prvoj godini), Tesla Model 3 (0,6%) i Tesla Model X (0,7%), BMW-a i3 (0,9%) i Tesla Model S (1,1%). Među najlošijima našli su se neki popularni modeli kao Mitsubishi Outlander PHEV s 4,1% izgubljenog kapaciteta baterije u prvoj godini, Kia Niro PHEV s 3,5%, Volkswagen e-Golf i Golf GTE hibrid 1,7% i Kia Soul EV 1,6%.

Općenito, studija pokazuje da su noviji električni automobili manje skloni degradaciji. Ako želite saznati više informacija, saznajte sve o baterijama za električna vozila.