Svake godine ADAC, slavni njemački autoklub među brojnim testovima provede i onaj o automobilima koji se najmanje i najviše kvare. Doduše, svaki autoklub to radi, ali zbog opsežnosti testa, velikog broja uzorka, te automobila koji se uglavnom voze i na hrvatskim cestama, ovaj nam je relevantan i blizak. Naime, obrađeno je čak 3.386 milijuna kvarova u 2020. godini, a rezultati se temelje na 109 modela vozila starosti od 3 do 10 godina.

Koji auti se najmanje kvare

Većina Audi i BMW modela su jako pouzdani i nemaju ozbiljnijih problema. Kod Audija, modeli A3, A4, A5, Q3 i Q5 su iznimno pouzdani. Kod BMW-a, serije 1, 2, 3, 4, X1, X3 su također jako pouzdane. Mini je još jedna marka čiji su modeli vrlo pouzdani. Odmah nakon njih, s malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK u kojima je često bila neispravna brava za paljenje ili alternator. Novije su Kije gotovo bez kvarova.

Ugodno su iznenadili mali automobili Fiat Punto i Dacia Sandero. Kod Punta je zadivljujuće kako su i stari modeli (godina proizvodnje 2011. – 2013.) imali malo kvarova, a Sandero dokazuje da jeftino ne mora značiti i loše.

Noviji modeli Volkswagena Golf su dobri, ali starija godišta (2011.-2015.) imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od konkurenata u kompaktnoj klasi.

Koji auti se najviše kvare

Prvo mjesto koje nitko nije želio, zauzela je 10 godina stara Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila. Iako je stari Ceed proglašen najnepouzdanijim, treba napomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova. Stari modeli ipak imaju brojne probleme, a najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svjećice.

Hyundai i20 imao je sličnu sliku kvarova. Uz svjećice, neispravne brave za paljenje također su u više navrata bile odgovorne za kvarove.

U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su bili natprosječno česti u gotovo svim godinama proizvodnje, a glavni uzroci bili su recirkulacija ispušnih plinova ili ubrizgavanje AdBluea.

Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, ocijenjen je prilično loše zbog velike potrošnje akumulatora.

Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max i Renault Kangoo također su imali dosta problema. Kangooa, primjerice, muči električna energija u vozilu.

Ono što je važno napomenuti, neovisno o modelu vozila, porastao je broj kvarova na akumulatorima i to s 41.8% 2019. godine na čak 46.3% 2020. godine. Dugotrajno stajanje na parkiralištima zbog situacije s pandemijom negativno je utjecalo na akumulatore koji su se ispraznili.

Pročitajte kako zaštititi auto koji vam dugo stoji na jednom mjestu!

Kakvo je stanje s električnim automobilima?

ADAC je prvi puta izbacio i statistiku za električne automobile, kod kojih je očekivano, glavni uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili. Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji, čak 54%. Ona osigurava otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sustava. Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porsche Taycanu 800-voltna), električni motor i sustav punjenja zasad čine samo 4.4% kvarova.
Tehnologija električnih automobila još je u povojima te se tek trebaju vidjeti eventualni problemi koje će ovi automobili imati kad napune 10 godina.

U nastavku pogledajte kompletnu listu modela.

Mikro automobili i mali gradski automobili

koji auti se najmanje kvare - Mikro automobili i mali gradski automobili

Kompakti

koji auti se najmanje kvare - kompakti

Srednja klasa i viša srednja klasa

koji auti se najmanje kvare - Srednja klasa i viša srednja klasa

 

Koji god auto imali, nadamo se da vas vaš ljubimac nikada neće izdati na cesti. A ako se to dogodi i zatrebate pomoć na cesti, nazovite ORYX Asistenciju na besplatan broj telefona 0800 18 18.