Brodovlasnici se širom zemlje spremaju da svoje brodice stave u krevet na dugi zimski san, ali nije svaki vlasnik plovila upoznat sa svim tajne zimovanja rekreacijskog broda.

1. Južni krajevi imaju najviše zahtjeva za prezimljavanje motora. Nautičari u sjevernoj klimi uglavnom znaju kako se brod treba pripremiti, jer je potrebno samo jedno duboko smrzavanje koje može nanijeti velike štete. Ako niste na području koje se nikada ne zaledi, vjerojatno biste trebali dobro pripremiti brod za zimu.

2. Voda se širi gotovo 10% po volumenu. To širenje znači da bilo koja preostala voda u motoru, sustavu pitke vode ili rashladnom sustavu može napraviti veliku štetu tijekom zime. Čak i blok motora može popucati tijekom hladnog vremena. Ključno je osigurati da se sva voda isuši ili zamijeni antifrizom.

3. Baterije su u kući sretnije. Izvadite baterije, odnesite ih u garažu (toplu) ili podrum i koristite punjač kako biste ih zaštitili i produžili život.

4. Lakše je spriječiti plijesan nego zaustaviti je. Bez neke cirkulacije zraka, unutrašnjost plovila može nakupiti kondenzaciju, što može dovesti do plijesni sljedeće proljeće. Otvori i pokrovi za čamce na solarni pogon koji omogućuju cirkulaciju zraka mogu pomoći u održavanju bez plijesni.

5. Voštanje trupa u mnogome olakšava proljetno čišćenje. Nakon što se brod izvadi iz mora, odmah ga se mora grubo oprati (najbolje visokotlačnim peračem), a nakon premazivanja voskom trup će se vrlo lako očistiti ako ga prije stavljanja na nogare premažete voskom. Kod pranja posebnu pažnju obratiti na usisne košare, ispuste, propelere, osovine i kormila.

6. Postoje dvije vrste antifriza. Etilen glikol – vrsta u rashladnom sustavu plovila djeluje izvrsno za motore, ali vrlo je otrovna. Propilen glikol je siguran za sustave pitke vode, a također se koristi i za sirovu stranu sustava hlađenja motora – svakako provjerite naljepnicu. Provjerite je li antifriz zaštićen na najniže moguće očekivane temperature.

7. Prije punjenja spremnika dodajte stabilizator goriva. To pomaže miješanju stabilizatora tako da štiti svo gorivo. Ako pokrenete motor nekoliko minuta nakon što ga miješate, dobit će stabilizirano gorivo u spremniku goriva motora, štiteći ga preko zime.

8. Ako dovoljno vode uđe u vaš spremnik za gorivo, plin s etanolom može se odvojiti tijekom dugog zimskog razdoblja sna. Za brodove s prijenosnim spremnicima za gorivo: pokušajte potrošiti gorivo. Ostatak se može koristiti (ako se ne miješa s dvotaktnim uljem) u plovilu . Ako brod ima ugrađeni spremnik za benzin, napunite ga gotovo do vrha, ostavljajući malo prostora za širenje. To će umanjiti kondenzaciju na zidovima spremnika, zaustavljajući odvajanje faza u svojim vodovima. Nikada nemojte uključivati odušak spremnika goriva.

9. Zapišite što ste radili ili kupili u svojoj trgovini. Na taj se način sljedećeg proljeća nećete zapitati je li promijenjeno mazivo donje jedinice ili su zamijenjene svjećice.

10. Ponesite kući svu prijenosnu elektroniku, male izvanbrodske motore, pa čak i alkohol. Mračni dani zime su oni kada se čamci najčešće provaljuju. Nije svaki lopov profesionalac – neki će možda htjeti upasti u ormar s alkoholnim pićima.

11. Uklonite svu hranu. Ne samo da se može pokvariti, već može privući glodavce i druge štetočine, ostavljajući vam gadno proljetno iznenađenje.

12. Korištenje grijača kao alternative zimi, zaista je loša ideja. Struja ne samo da može nestati tijekom velike zimske oluje ostavljajući brod nezaštićenom, grijač, produžni kabel ili priključci mogu se (i hoće) pregrijati i uzrokovati požar.

13. Osim što snježne oluje teže mogu napraviti štetu u grijanim spremištima za manje brodice, sam-svoj-majstori ponekad prave velike greške prilikom spremanja svog broda za prezimljavanje. Bilo kako bilo, za nautičare koji ne žele da njihov brod bude negdje na suhom vezu, osiguranje koje pokriva smrzavanje može biti pametna opcija.