Pregrijavanje motora najveća je briga vozača tijekom vrelih ljetnih mjeseci. Dobro funkcioniranje rashladnog sustava znači i zdravlje motora, no dobra je vijest da do problema ne dolazi bez najave. Jednostavnom provjerom izbjeći ćete da ‘zakuha’ rashladna tekućina (antifriz).

Pregrijavanje motora u vožnji

Pregrijavanje motora je vrlo štetno jer na visokim temperaturama može doći do oštećenja brtve i glave motora te se skraćuje vijek vitalnih dijelova. Primijetite li pregrijavanje, prvi korak je zaustaviti se čim prije je to moguće, a da ne ugrozite sebe i druge. Nakon zaustavljanja ostavite automobil da radi u leru 5 minuta, a pritom obavezno isključite klima uređaj, radio, svjetla i ostale potrošače. Ipak, korisno je uključiti ventilator i grijanje kabine na maksimalno jer na taj način višak topline od motora odlazi u unutrašnjost automobila, što olakšava hlađenje.

Podizanje haube također pomaže višku topline da ode od motora, a kada vidimo da mjerač temperature pokazuje normalniju temperaturu vrijeme je da ugasimo motor. Izuzetno je važno napomenuti da se motor nikako ne smije polijevati bilo kakvom tekućinom kako bi se ohladio jer to može dovesti do još veće štete na automobilu, poput pucanja glave motora. Također, više ga se ne smije paliti već ga morate odšlepati automehaničaru.

pregrijavanje motora

Pregrijavanje motora i antifriz

Antifriz je kombinacija vode i glikolnih tekućina. Obzirom na to da nije riječ o vodi, ova je tekućina manje osjetljiva na vrenje pa pri povećanju tlaka neće proključati i do 108 °C. Time se osigurava stabilnost tekućine pri temperaturama oko 90 °C, što predstavlja optimalnu temperaturu za rad motora.Pri dolijevanju ili zamjeni obavezno treba staviti propisanu tekućinu i nikako je ne miješati s drugom vrstom. Upravo je to razlog zašto su rashladne tekućine obojene, kako se ne bi zabunili i pomiješali ih. Antifriz, osim hlađenja, ima i ulogu antikorozivne zaštite dijelova motora te se nikad ne smije u nedostatku razblaživati vodom.

Kontrola rashladne tekućine

Na ekspanzivnoj posudi koja se nalazi na vidljivom mjestu, nalazi se čep za ulijevanje rashladne tekućine, koji je ujedno i ventil za ispuštanje suvišnog tlaka iz posude. Taj čep nikako ne treba otvarati dok sistem nije hladan, jer vas vruća para može ozlijediti. Na njoj se nalaze i oznake “min” i “max”, a tekućina treba biti između kako bi se mogla širiti. Razinu uvijek treba kontrolirati kad je vozilo hladno .
Povremenom kontrolom lako možete pratiti razinu tekućine, pa pravovremeno reagirati i posjetiti mehaničara ako zatreba. Naime, curenje se neće vidjeti izvana i treba ga pronaći i riješiti stručnjak. Vaše je da pazite da ne ostanete bez antifriza.