Važnost dobrih guma pokazuje činjenica da je put kočenja s prosječnom gumom na mokrom kolniku čak dvostruko duži u odnosu na nove gume. Obveza prelaska na zimske gume počinje 15. studenog i traje sve do 31. ožujka.

Sada je idealno vrijeme za kupnju zimskih guma, a ako imate cjelogodišnje, prilika vam je da provjerite i njihovo stanje. Oštećenim ili jako potrošenim gumama ne riskirate samo kaznu već i sigurnost.

Donosimo vam 5 savjeta o gumama!

1. Uklonite nečistoće

Ovo je ujedno najjednostavniji način koji možete primijeniti svakim odlaskom u autopraonicu. Kod prelaska preko šiljastih i tvrdih predmeta može doći do oštećenja, odnosno probijanja gume. Kamenčići, komadi stakla i čavli znaju se zaglaviti između utora i čekati svoju priliku da nanesu još više štete. Takvo strano tijelo može se pri višim brzinama tako čvrsto zaglaviti da više ne može izaći samostalno, a pritom može djelovati kao čep i relativno dobro zabrtviti gumu. No, posljedica je postepeni gubitak zraka koji vozač ne primijeti odmah, a može uzrokovati nagli defekt gume. Preporučujemo da radije brzinski posjetite servis koji će vam to sigurno otkloniti u nekoliko minuta.

2. Obratite pozornost na znakove oštećene gume

Zbog penjanja na rubnike gume su često oštećene na rubovima. Provjerite imaju li otkinutih dijelova, pukotina ili izbočenih balona, tzv. „bubrega“. Bubrezi na vanjskom dijelu gume nastaju baš od udarca u rubnik, a znaju biti dosta opasni jer postoji mogućnost da je armatura gume oštećena te je samim ugrožena i stabilnost gume. Uočite li napukline, odmah zamijenite gumu. Izbjegavajte prelazak preko rubnjaka, a pošto znamo da to niste uvijek u mogućnosti, prelazite ga sporo i pod tupim kutem.

3. Starost guma jako je važan faktor u određivanju kvalitete

Stanje guma uvelike ovisi o kilometraži, načinu održavanja i skladištenja te raznim drugim vanjskim faktorima. Pravilno uskladištene gume nemaju negativni utjecaj na performanse. Starost gume možete provjeriti brzinskim pogledom na DOT oznaku koja se nalazi na svakoj gumi.

dot oznaka na gumi

dot oznaka na gumi

Guma koja je stara do 5 godina od datuma proizvodnje, nije korištena a ispravno je skladištena smatra se novom gumom. Preporuča se ne koristiti gume starije od 10 godina. Vremenski rok garancije za nove gume počinje njihovom kupnjom.

Ako su pravilno skladištene, gume starijih DOT oznaka nekad mogu biti pun pogodak, jer tada za manje novce možete kupiti kvalitetne i potpuno nove gume po povoljnijim cijenama.

Priprema za zimske uvjete na cesti zakonska je obveza svakog vozača koja počinje 15. studenog a završava 31. ožujka. Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3.5 tona podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače. Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima. Obavite zamjenu guma u kvalitetnom, ovlaštenom servisu

4. Neravnomjerno istrošena guma

Pretjerana istrošenost središta gume događa se zbog prevelikog tlaka, a na rubovima utora uzrokovana je premalim tlakom. Ako je pretjerano istrošena samo s jedne strane utora, provjerite ovjes. Novija vozila opremljena su senzorima za gubitak pritiska i upozoravaju vas kad je vrijeme za provjeru tlaka.

Uočite li pretjerano istrošene ili nejednako istrošene utore, također je vrijeme za zamjenu guma. Sve gume imaju markere za istrošenost, vertikalne crtice (mostove) između kanala na gaznoj površini. Kako se guma troši, tako će se mostovi spojiti s kanalom i biti u istoj razini, što je znak za promjenu gume. Drugi test može se provesti s kovanicom od 10 lipa. Stavite je u utor na najdebljem mjestu i ako ju on ne prekriva, guma je preistrošena.

Jednostavan način za provjeriti općeg stanja i dubine profila gume je motanje volana na mjestu i tijekom kretanja. Ako su prednje gume istrošene, volan će se otežano okretati.

Najgora stvar koju možete napraviti je zamijeniti prednje stražnjim gumama, no postoje i situacije u kojima je to čak i preporučljivo! Primjerice, ako su prednje i stražnje gume iste dimenzije, povremenim prebacivanjem gume s pogonske na nepogonsku osovinu možemo postignuti ravnomjerno trošenje guma.

geometrija kotača

5. Obavite geometriju kotača

Provjera geometrije kotača preporučuje se prilikom svake sezonske promjene guma kako bi vozilo bilo sigurno i kako bi gume trajale dulje. Geometrija kotača je izuzetno važna za sigurnost automobila i trajnost guma. Ukoliko je nepravilna, vozilo se lakše zanosi, produljuje mu se zaustavni put, ali i puno više troši gume. Ako već kupujete nove gume, geometriju svakako treba provjeriti i po potrebi namjestiti kako se gume ne bi odmah počele nepravilno trošiti. U servisu u kojem stavljate zimske gume, obavite i geometriju kotača, koja će vam uvelike produljiti život vaših guma.

Gume bi trebalo pregledavati svakih nekoliko tjedana, a pogotovo prije velikog putovanja. Obratite se kvalitetnom servisu koji će vam savjetovati najbolji omjer kvalitete i cijene za vašu gumu.