Svaki vozač ima neke svoje navike, no neke mogu ozbiljno naštetiti automobilu, ali i sigurnosti.

Prevelik broj okretaja motora

Ovo je posebno loše za automobil kad je potpuno hladan, ali ne preporučuje se ni kad dosegne radnu temperaturu. Velik broj okretaja znači veći napor za auto, a to negativno utječe na ‘zdravlje’ motora. Ako motor stalno gurate u „crveno“, očekujte prijevremene kvarove i na ostalim vitalnim dijelovima automobila. S druge strane, svaki iskusan vozač savjetovat će vam malo žustriju vožnju. Naime, u gradskoj vožnji automobili se zaguše na nižem broju okretaja, te ih je potrebno doslovno propuhati. Savjet svakog iskusnog mehaničara je da prije redovnog godišnjeg pregleda odete na otvorenu cestu ili autocestu te na višim okretajima do kraja stisnuti gas.

Konstantan pritisak na papučicu kočnice

loše vozačke navike

U autoškolama polaznici uče kako u svakome trenutku moraju paziti na sebe i ostale pa i pokušavati predvidjeti situacije u prometu. Ali to ne znači da noga ne smije silaziti s papučice kočnice. Tako smetate onima koji voze iza vas, ali i smanjujete vijek kočionog sustava automobila. Usto, energija proizvedena izgaranjem goriva zbog stalnoga pritiskanja kočnice odlazi u vjetar. S manje pritiskanja kočnice uštedjet ćete gorivo i produžiti vijek kočnica.

Nepotrebno puštanje kvačila pred semaforom

Takozvano ljuljanje automobila za čekanja pred semaforom negativno utječe na mehaničke dijelove i drastično smanjuje radni vijek sustava prijenosa. Jednako tako i samo držanje spojke ima negativan učinak na spojku pa bi automobil za stajanja trebao biti u neutralnoj poziciji, a noga bi se trebala odmarati na podu ili na za to predviđenome mjestu.

Prebacivanje iz rikverca u prvu i obrnuto

prebacivanje_brzine

Većina vozača prebacivanje iz rikverca u prvu obavlja bez potpunog zaustavljanja auta. Iako se čini potpuno bezazlenom, ova će navika sigurno prije vremena uništiti mehaničke dijelove auta. Osim što negativno utječe na rad sustava prijenosa, jednako tako oštećuje motor. Prije prebacivanja potpuno zaustavite automobil, jer tih nekoliko sekundi će vas spasiti muke s kvačilom, sustavom transmisije i motorom.

Držanje kočnice na nizbrdici

Pri spuštanju nizbrdo najgore što možete učiniti je sve vrijeme držati nogu na papučici kočnice. Tako uzrokujete gomilanje toplinske energije u kočnom sustavu. a to povećava rizik od pregrijavanja i deformiranja njegovih komponenti. Ubacite u nižu brzinu i pustite motor neka koči umjesto kočnica. Sačuvat ćete sve dijelove kočnog sustava, a i uštedjeti nešto goriva.