Oldtimeri su automobili starosti preko 30 godina te koji ispunjavaju određene vrijednosne i tehničke standarde. Ljubitelji oldtimera skupljaju ih i čuvaju zbog njihove povijesne vrijednosti. U nastavku donosimo što auto čini klasičnim automobilom, kako ih registrirati te kako ih uvesti.

Registracija i uvoz oldtimera

Da biste registrirali oldtimera morate imati dokumentaciju koja potvrđuje da je automobil zaista oldtimer. Dakle, potrebna je potvrda Hrvatskog oldtimer saveza da je automobil proizveden prije 30 ili više godina te da je očuvan u originalnom stanju, kao i da predstavlja materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasljeđa.

Uvozite li vozilo u Hrvatsku potrebno je imati i potvrdu Državnog zavoda za mjeriteljstvo da je automobil proizveden prije 30 ili više godina i da, kao takav, može biti uvezen i vožen, bez obzira što ne ispunjava Euro 3 standard, odnosno regulative EU kojima se propisuju gornje granice određenih materijala u ispušnim plinovima motora. S takvim vozilom nećete morati proći homologaciju jer se prema Pravilniku o provođenju homologacije vozila ona ne radi za vozila muzejske vrijednosti, tj. ona starija od 30 godina, a zbog toga što nisu u pitanju automobili za svakodnevnu upotrebu. Potvrdu o izuzeću od homologacije izdaje Državni zavod za mjeriteljstvo.

Nakon što dobijete potvrdu standarda za oldtimere, možete ga ići registrirati. Prvo se trebate učlaniti u oldtimer klub (trenutno ih je preko 20 u Hrvatskoj) i dobiti potvrdu od njih da je automobil star 30 ili više godina. Na osnovu te potvrde ostvarujete popust za osiguranje vozila u iznosu od 50% na popust koji već imate.

Oldtimere se može registrirati na maksimalno 12 mjeseci u Hrvatskoj, pa računajte svake godine na ponovni trošak za nove registarske pločice i novu prometnu dozvolu. Što se tiče registarskih pločica, dobit ćete posebne PV pločice po nižoj cijeni. Sastoje se od oznake “PV” te 3 ili 4 numeričke oznake, a koštaju 286 kuna.