1700 novih kamera na našim autocestama – Automatizirani sustav za krizne situacije
Hrvatske autoceste postavit će 1700 novih digitalnih kamera u sklopu novog prometno-informacijskog sustava koji uvode. Analogne kamere zamijenit će se digitalnim i tehnološki naprednijim kamerama. Više u nastavku.
Čemu će služiti kamere?
“Nove kamere moći će brže i sigurnije detektirati opasne situacije, poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljenog vozila ili pješaka na cesti. Tako će biti i brža reakcija obavještavanja korisnika o tom problemu i ostalim uvjetima na cesti, poput zagušenja prometa, sporog vozila ili smanjene vidljivosti. U tunelu će se oglašavati alarm kad se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara. Automatska detekcija incidenata (AID) za samo nekoliko sekundi alarmirat će djelatnike u Centrima za nadzor i sigurnost promet (CNUP), smještenima duž cijele mreže autocesta. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i snima” – kažu u Hrvatskim autocestama.
Nove kamere kao dio automatiziranog sustava
Novi sustav nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia (Cro 2 Cro) dio je projekta Crocodile, koji je pokrenut na europskoj razini. Uvođenjem ovog sustava Hrvatska postaje dio integriranog ITS-a (Inteligentni transportni sustavi) na europskim cestama.
“Ovim novim sustavom te ustrojavanjem novog Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa autocestama (SCNVP-AC) dolazi do novog načina nadzora i vođenja prometa duž cijele mreže autocesta. Spomenuti Centar ima zadatak komunicirati s NPT-om (Nacionalna pristupna točka) s ciljem pružanja adekvatnih podataka u realnom vremenu zainteresiranim stranama (HAK, HC, MMPI, MUP, HMP), ali i drugim zemljama u okruženju (Austrija, Italija, Mađarska, Slovenija…), kao i provođenje prekograničnih strategija upravljanja prometom s tim zemljama. Također, zadaća SCNVP-AC je i nadzor, koordinacija i harmonizacija nad prometom na svim autocestama u Hrvatskoj, a sve u cilju podizanja sigurnosti. Novi sustav uvelike će korisnicima olakšati planiranje putovanja i informiranja. Projekt sufinancira Europska unija” – Instrument za povezivanje Europe – navode u HAC-u.
Postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti
A postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti izgledat će ovako: kad uoče problem operateri u CNUP-u pokreću postupak obavještavanja te pozivaju žurne službe (Centar 112, policija, po potrebi hitna pomoć i vatrogasci). Po alarmiranju događaja, a sukladno klasifikaciji, automatski se pokreće algoritam i scenarij kojim se postavlja adekvatna prometna signalizacija na svjetlosno-promjenjive znakove kako bi se vozače pravovremeno obavijestilo o problemu.
“Kako je ophodarska služba smještena u mjestima stalnog dežurstva duž cijele mreže autocesta u većini slučajeva prvi dolaze na lokaciju. Tijekom turističke sezone, zbog velike gustoće prometa, policijski službenici su češće na dionicama autocesta, a organizirani su i smještaji dodatnih timova hitne pomoći kako bi u slučaju izvanrednog događaja stigli još brže” – navode u HAC-u.
Ističu i kako je vožnja u suprotnom smjeru najopasniji događaj na autocesti te su stoga proveli pilot projekt postave 3D horizontalne prometne signalizacije u zonama čvorova i odmorišta, što se već dosad pokazalo učinkovitim. Hrvatske autoceste su početkom godine napravile i kampanju ‘Veliki voze odgovorno’, gdje su ciljana skupina bili vozači teretnih vozila, a odnosi se na problem naleta na druga vozila.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
Savjeti za plovidbu
-
Priprema broda za zimu - elektronika
siječanj 5, 2023 -
Zimovanje brodske prikolice
rujan 28, 2022 -
Provjera dizel motora
srpanj 25, 2022