Hrvatske autoceste postavit će 1700 novih digitalnih kamera u sklopu novog prometno-informacijskog sustava koji uvode. Analogne kamere zamijenit će se digitalnim i tehnološki naprednijim kamerama. Više u nastavku.

Čemu će služiti kamere?

“Nove kamere moći će brže i sigurnije detektirati opasne situacije, poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljenog vozila ili pješaka na cesti. Tako će biti i brža reakcija obavještavanja korisnika o tom problemu i ostalim uvjetima na cesti, poput zagušenja prometa, sporog vozila ili smanjene vidljivosti. U tunelu će se oglašavati alarm kad se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima zbog požara. Automatska detekcija incidenata (AID) za samo nekoliko sekundi alarmirat će djelatnike u Centrima za nadzor i sigurnost promet (CNUP), smještenima duž cijele mreže autocesta. AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje mjesto incidenta operateru i snima” – kažu u Hrvatskim autocestama.

Lokacije kamera za nadzor brzine u Hrvatskoj

Nove kamere kao dio automatiziranog sustava

Novi sustav nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia (Cro 2 Cro) dio je projekta Crocodile, koji je pokrenut na europskoj razini. Uvođenjem ovog sustava Hrvatska postaje dio integriranog ITS-a (Inteligentni transportni sustavi) na europskim cestama.

“Ovim novim sustavom te ustrojavanjem novog Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa autocestama (SCNVP-AC) dolazi do novog načina nadzora i vođenja prometa duž cijele mreže autocesta. Spomenuti Centar ima zadatak komunicirati s NPT-om (Nacionalna pristupna točka) s ciljem pružanja adekvatnih podataka u realnom vremenu zainteresiranim stranama (HAK, HC, MMPI, MUP, HMP), ali i drugim zemljama u okruženju (Austrija, Italija, Mađarska, Slovenija…), kao i provođenje prekograničnih strategija upravljanja prometom s tim zemljama. Također, zadaća SCNVP-AC je i nadzor, koordinacija i harmonizacija nad prometom na svim autocestama u Hrvatskoj, a sve u cilju podizanja sigurnosti. Novi sustav uvelike će korisnicima olakšati planiranje putovanja i informiranja. Projekt sufinancira Europska unija” – Instrument za povezivanje Europe – navode u HAC-u.

1700 novih kamera na nasim autocestama - Automatizirani sustav za krizne situacije

Postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti

A postupak rješavanja kriznih situacija na autocesti izgledat će ovako: kad uoče problem  operateri u CNUP-u pokreću postupak obavještavanja te pozivaju žurne službe (Centar 112, policija, po potrebi hitna pomoć i vatrogasci). Po alarmiranju događaja, a sukladno klasifikaciji, automatski se pokreće algoritam i scenarij kojim se postavlja adekvatna prometna signalizacija na svjetlosno-promjenjive znakove kako bi se vozače pravovremeno obavijestilo o problemu.

“Kako je ophodarska služba smještena u mjestima stalnog dežurstva duž cijele mreže autocesta u većini slučajeva prvi dolaze na lokaciju. Tijekom turističke sezone, zbog velike gustoće prometa, policijski službenici su češće na dionicama autocesta, a organizirani su i smještaji dodatnih timova hitne pomoći kako bi u slučaju izvanrednog događaja stigli još brže” – navode u HAC-u.

Ističu i kako je vožnja u suprotnom smjeru najopasniji događaj na autocesti te su stoga proveli pilot projekt postave 3D horizontalne prometne signalizacije u zonama čvorova i odmorišta, što se već dosad pokazalo učinkovitim. Hrvatske autoceste su početkom godine napravile i kampanju ‘Veliki voze odgovorno’, gdje su ciljana skupina bili vozači teretnih vozila, a odnosi se na problem naleta na druga vozila.

Sve o policijskim prometnim kamerama