Prodaja dizelaša zaostaje za prodajom električnih vozila u Europi
Udruga europskih proizvođača automobila ACEA objavila je statistike o prodaji novih automobila u prošloj godini koje ukazuju na to da je prodaja automobila s dizelskim motorima u padu, a sve se manje traže i klasični benzinci. Posljedica je to strogih europskih propisa o količini štetnih tvari u ispušnim plinovima, raznih poticaja za kupnju “ekoloških vozila”, ali i same ponude proizvođača koji se sve više orijentiraju na električne i plug-in hibridne automobile.
Dizelski motori tek na 3. mjestu po zastupljenosti
Podaci iz prošle godine pokazuju da su automobili s dizelskim motorima postali tek treća opcija za kupce u Europskoj uniji. Prošle je godine njihov udio među svim prodanim automobilima u EU iznosio 19,6%. To je veliki pad u odnosu na godinu prije kada su još držali 27,9% tržišta, a da je njihova prodaja u padu pokazuje i podatak da su prije desetak godina bili apsolutni vladari tržišta s udjelom većim od 50%. Konkretno, broj prodanih dizelaša je pao za oko 875 tisuća.
Benzinici najprodavaniji
Najprodavaniji su i dalje benzinci, no i njihov je udio pod navalom hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila dosta pao. U 2020. je on iznosio 47,5%, a prošle godine “samo” 40%. Konkretno, prošle godine je prodano oko 839 tisuća benzinaca manje nego 2020. godine.
Benzinci ili dizelaši – koji su stvarno isplativiji i bolji?
Porast prodaje elektrificiranih i električnih automobila
S druge strane elektrificirani i električni pogoni doživljavaju pravu eksploziju. Udio hibridnih automobila porastao je s 11,9% na čak 19,6%. Prodano ih je oko 717 tisuća više te su tako za samo godinu dana dostigli i prestigli dizelaše.
Veliki porast prodaje bilježe i plug-in hibridi s gotovo dvostrukim rastom broja prodanih i udjela, s 5,1% na 8,9% u 2021. godini. Prodano ih je čak 360 tisuća više. To i ne čudi zbog toga što proizvođači nude sve više plug-in hibridnih modela i oni su postali jako dobra alternativa snažnijim benzinskim i dizelskim verzijama nekih automobila.
Baterijski električni automobili, koji bi za 13 godina trebali biti jedini s ovog popisa koji “će preživjeti” (zabrana za aute na fosilna goriva u EU od 2035.), već su sada ugrabili velik tržišni udio. U 2020. je on iznosio 5,4%, a u 2021. je narastao na 9,1%. Ukupno je prodano oko 340 tisuća baterijskih električnih automobila više.
Skok prodaje automobila s pogonom na LPG
Solidan skok prodaje bilježe i automobili s pogonom na LPG (ukapljeni naftni plin). Njihov udio je u godinu dana skočio s 1,5% na 2,3% što je prilično neobično jer se uglavnom radi o jeftinijim automobilima kakve proizvođači u nestašici čipova izbjegavaju proizvoditi. Ulogu u tome je sigurno igrala i veća ekološka prihvatljivost plina ali i cijena goriva.
Pad prodaje automobila s pogonom na CNG
“Vrsta” koja igra “marginalnu ulogu” na EU tržištu automobila su oni s pogonom na prirodni plin (CNG). On je čišći, ali i skuplji od LPG plina pa ga kupci nisu previše dobro prihvatili unatoč tome što su se mnogi proizvođači posljednjih desetak godina trudili predstaviti mnoge modele s ovakvim pogonom. Njihov udio je s malih 0,6% pao na još manjih 0,4%.
Kakvo je stanje u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je situacija prošle godine bila malo drugačija u odnosu na prosjek EU. Kako spadamo među siromašnije države unije, elektrificirani pogoni još nisu toliko popularni te se još uvijek više vjeruje dizelašima i benzincima. Udio benzinaca je u Hrvatskoj iznosio 53,2%, a dizelaša 23,7%. U oba slučaja to je dosta iznad prosjeka EU. Hibridni i plug-in hibridni automobili koji se u statistikama Promocije Plus vode u istoj kategoriji činili su 15,6% tržišta, a električni samo 3%. Također u Hrvatskoj je iznadprosječno popularan LPG. Auta na plin je bilo 4,4%. CNG auti se u Hrvatskoj ne prodaju jer nema mreže punionica. Prodajni podaci za ovu godinu pokazuju da udio hibrida u Hrvatskoj rapidno raste, a benzinca i dizelaša dosta pada što znači da, po običaju, s malim kašnjenjem slijedimo europske trendove.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Zvučnici za auto su vaša iduća investicija? Testirali smo ih za vas
lipanj 1, 2023 -
Kako se spasiti iz vozila koje tone - 7 savjeta koje morate znati
svibanj 25, 2023 -
Koliki je domet kad se na električnom automobilu upali lampica rezerve?
svibanj 15, 2023
Savjeti za plovidbu
-
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023 -
Priprema broda za zimu - elektronika
siječanj 5, 2023 -
Zimovanje brodske prikolice
rujan 28, 2022