Oštećenje na gumi može ovisiti o više faktora. Većina proizvođača preporučuje da ih češće kontrolirate nakon pet godina, a nikako ne koristite duže od 10. Osim kilometraže koju prelazite, terena po kojem najčešće vozite te istrošenosti gume, jedan od važnih čimbenika je da guma nije oštećena.

Oštećenje na gumi – Popravak ili zamjena?

Oštećene gume ne treba uvijek zamijeniti te je nekad dovoljan samo popravak. Ako je riječ o oštećenjima poput ogrebotina na bočnim stranama gume provjerite ih kod stručnjaka za gume. On će procijeniti je li porezotina dovoljno plitka da nema posljedica ili ipak treba popravak. Svakako provjerite gume nakon svakog prelaska preko oštrog, neravnog terena poput kamenja.

Gume treba pregledati i nakon prelaska preko rupe na cesti ili udarca u rubnik. Primijetite li izbočine na bočnoj stijenci, to znači da je probušena karkasa a to je osnovni dio gume ili kostur koji nosi gumu koji osigurava čvrstoću i elastičnost gume. Ako niste uočili izbočine, a ipak osjećate vibracije u vožnji, to je znak za hitan odlazak vulkanizeru.

Vrste oštećenja na gumi

Treba razlikovati oštećenja po mjestu na kojem su nastala. Gazni, vanjski, sloj gume može se popraviti nakon, primjerice, prelaska preko čavla, no isto ne vrijedi za bočnu stijenku gume. Ako se ona probuši guma se ne može popraviti niti povratiti svoje kvalitete koje su joj potrebne za optimalne performanse. Guma se neće moći balansirati, a postoji i rizik od puknuća.

ostecenje na gumi

Još jedan razlog za provjeru stanja guma je neravnomjerno istrošen gazni sloj. Uzrok je najčešće vožnja s nepravilnim tlakom u gumama, geometrijom ovjesa ili iskrivljenom felgom. Znatne razlike u dubini gaznog sloja znače promjenu gume, dok se manje razlike do maksimalno 5mm promjera mogu popraviti. Može se dogoditi i da se guma ne može balansirati, a nema vidljivih oštećenja te ju je potrebno onda svakako zamijeniti. Najčešće je to rezultat mehaničkog oštećenja. U slučaju nove gume, to se smatra tvorničkom greškom i gumu treba reklamirati.

Na gume treba posebno paziti tijekom zime jer je asfalt u lošijem stanju, rupe na cesti prekrivene su vodom ili bljuzgom, a rubnjaci mogu biti prekriveni snijegom.