Pokvari li vam se električni auto ili ako ostanete bez struje, možete li se poslužiti istom metodom vuče kao za obične automobile? Ukratko – ne! A objasnit ćemo i zašto. Razlozi su praktični, jer može doći do ozbiljnih kvarova, ali i sigurnosni.

Zašto se klasična vuča električnih vozila ne preporuča?

Primjerice, za rad servo kočnice i upravljača potrebno je ispravno električno napajanje. Stoga bi se moglo dogoditi da papučica kočnice neće reagirati kako treba te se električno vozilo neće moći zaustaviti ako ga netko vuče. Tom problemu pridonosi i činjenica  da električna vozila imaju veću masu. Pitanje je i električnog servo upravljača koji bez struje postaju neupotrebljivi.

Čak i kad je električni automobil ugašen, sve dok se kotači automobila okreću, stvara se električna energija. Ona se stvara i tijekom vuče, a pogonski sklop nije aktivan, pa može doći do pregrijavanja električnog pogona. Iako prijenosnik ima neutralni položaj, on je samo namijenjen otpuštanju kočnica, kako bi se automobil u slučaju kvara mogao pomaknuti nekoliko metara, nikako vući. Tako npr. pojedini proizvođači električnih automobila navode u svojim korisničkim priručnicima da kotači ne smiju dodirivati tlo tijekom procesa vuče.

Vuča električnih vozila

Iz tog razloga bi najbolje bilo koristiti kamion za vuču s ravnom platformom koja omogućuje da kotači ostanu nepomični tijekom transportnog procesa. Ako se vozilo mora transportirati bez kamiona s ravnom platformom, onda je ključno osigurati da se podizači kotača i kolica koriste tako da svi kotači budu podignuti s tla. Ova se metoda može koristiti samo za kratke udaljenosti. U tom slučaju bi vozilo trebalo biti usmjereno prema naprijed, tako da stražnje kotače podupiru kolica dok su prednji kotači odmaknuti od tla. U ovom rasporedu sva četiri kotača sigurno izbjegavaju bilo kakav kontakt s tlom. Svakako preporučujemo da koristite za vuču električnih automobila pouzdanu i provjerenu vučnu službu.

Krajnji zaključak je da se svakako trebaju provjeriti upute u korisničkom priručniku automobila jer je postupak vuče električnog ili hibridnog vozila drugačiji u usporedbi s običnim automobilom a i razlikuje se od jednog do drugog električnog modela vozila.