Realna potrošnja goriva – od rujna 2018. godine, nerealan NEDC protokol za testiranje tvorničke potrošnje zamijenjen je mnogo realnijim WLTP-om po kojem se umjesto u laboratorijskim uvjetima na valjcima sada vozi na cesti i s dosta agresivnijim stilom vožnje. Rezultat je realnija tvornička potrošnja za automobile. Koliko je deklarirana tvornička potrošnja sada bliža realnoj, odlučili smo provjeriti testom sa 6 aktualnih modela.
Realna potrošnja goriva – Pozadina
Tvorničke vrijednosti potrošnje goriva koje su proizvođači još do nedavno navodili za svoje automobile bile su u realnosti samo pusta želja proizvođača. Realna potrošnja bila je gotovo uvijek osjetno veća, nerijetko i drastično veća od prikazane. To smo prije pet godina dokazali u velikom testu u kojem smo testirali potrošnju šest automobila u realnim gradskim uvjetima. Unatoč tome što smo vozili vrlo defenzivno i štedljivo, na kraju testa su svi auti imali veću potrošnju od tvornički deklarirane i to od 5 do 30 posto veću, ovisno o modelu.
WLTP protokol i WLTP potrošnja
Naći šest automobila kod kojih uopće možemo usporediti realnu s tvorničkom potrošnjom bilo je vrlo teško. Naime, iako je WLTP protokol već nekoliko godina u službenoj uporabi, i svi proizvođači testiraju po njemu, prikaz tih podataka prema kupcima još je svojevrsna siva zona. Tako da ćete kod većine automobila u službenim tehničkim podacima danas naći samo kombiniranu WLTP potrošnju. Kolika je ona u specifičnim uvjetima, navode samo rijetki proizvođači.
Kod WLTP-a više nema potrošnje u gradu, izvan njega i kombinirane, već se testira potrošnja pri niskim, srednjim, visokim i vrlo viskom brzinama. Iz tih vrijednosti dobiva se kombinirana potrošnja. Pri niskim brzinama je broj zaustavljanja i ponovnih kretanja te ukupno trajanje stajanja najveći pa realno najbolje simulira gradske uvjete. Stoga smo za naš test koristili upravo te tvorničke vrijednosti.
Realna potrošnja goriva – Test
U testu smo koristili šest aktualnih modela automobila različitih klasa i s različitim pogonima: Citroen C3 Aircross, Audi Q5, Toyotu Yaris, Mercedes C-klase, Renault Megane Conquest i Volkswagen Caddy. Za razliku od prošlog testa, u aktualnoj testnoj floti je bio samo jedan potpuno benzinski i jedan potpuno dizelski model. Dva su bili klasični hibridi, a dva modela imala su dodatak blage hibridne tehnologije koja se ne primijeti u vožnji no pomaže da se nešto malo smanji potrošnja.
Koliko naši auti u realnom prometu odstupaju od tvorničke potrošnje, provjerili smo na zahtjevnoj gradskoj ruti u vrijeme dnevne zagrebačke prometne gužve koja je bila identična kao i na prošlom testu. Startali smo na Aleji pomoraca u Novom Zagrebu, nastavili Avenijom Većeslava Holjevca, Ulicom Hrvatske bratske zajednice, Ulicom grada Vukovara, Miramarskom, Gajevom, Zelenim valom do Savske, preko Jadranskog mosta i Avenijom Dubrovnik natrag do polazišne točke. Dužina od 12,2 kilometara približna je prosječnoj udaljenosti koju stanovnik većih hrvatskih gradova dnevno prevali zbog odlaska na posao i povratka s njega tako da se na toj udaljenosti može vidjeti najrealnija prosječna potrošnja.
Više od 20 semafora na ruti, dionice s ograničenjem brzine od 30 do 70 km/h i gust promet bili su veliki test za štedljivost naših kandidata. Jedino na čemu smo pokušali uštedjeti bio je stil vožnje. Naime, trudili smo se što je manje moguće stiskati gas i mijenjati brzine na način na koji to sam automobil sugerira, dakle što je ranije moguće kako bismo ostvarili što veću uštedu. Kod modela s automatskim mjenjačima koristili smo Eco način vožnje ako je takva funkcija bila raspoloživa. Također start-stop sustavi su na svim autima bili uključeni. Poštovali smo ograničenja brzine, no unatoč tome, čitavo smo vrijeme pratili ostatak prometa u gradu, vozili u koloni, kretali sa semafora jednako hitro kao i drugi vozači i povremeno čak bili brži od pojedinih drugih automobila.
Koji automobili su imalni realnu potrošnju najbližu deklariranoj?
Mali SUV Citroen C3 Aircross s ručnim mjenjačem i benzinskim motorom 110 KS na testu je trošio 7,3 l/100 km, što je samo šest posto više od deklarirane WLTP potrošnje.
Veliki luksuzni SUV Audi Q5 s TDI dizelskim motorom i blagom hibridnom tehnologijom na testu je trošio 6,7 l/100 km, što je deset posto više od deklariranog.
Hibridna Toyota Yaris nas je oduševila s potrošnjom od 3,8 l na 100 kilometara, no i to je bilo nešto iznad deklariranih tvorničkih vrijednosti, preciznije osam posto.
Mercedesova C-klasa s blagim hibridnim sustavom i benzinskim motorom trošila je 8,5 l/100 kilometara, što je čak manje od tvorničke potrošnje i to za dva posto.
Ugodno nas je iznenadio i hibridni Renault Megane Conquest s potrošnjom od 5,5 litara na 100 kilometara što je pet posto manje od tvornički deklarirane potrošnje.
Putnički Volkswagen Caddy s klasičnim dizelskim motorom trošio je 6,1 l/100 kilometara ili sitnih dva posto više od tvorničke potrošnje.
Model | Motor | Cijena | Tvornička potrošnja | Testna potrošnja | Razlika |
Citroën C3 Aircross Puretech 110 | Benzinski, 110 KS | 150.400 kn | 6,9 l | 7,3 l | + 6 % |
Audi Q5 40 TDI Quattro | Blagi hibridni dizelski, 204 KS | 438.343 kn | 6,1 l | 6,7 l | + 10 % |
Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid | Hibridni benzinski, 116 KS | 134.100 kn | 3,5 l | 3,8 l | + 8 % |
Mercedes C200 | Blagi Hibridni benzinski, 204 +20 KS | 363.317 kn | 8,5 l | 8,7 l | – 2 % |
Renault Megane Conquest E-Tech 145 | Hibridni benzinski, 145 KS | 183.900 kn | 5,5 l | 5,8 l | – 5 % |
Volkswagen Caddy 2.0 TDI | Dizelski, 122 KS | 232.509 kn | 6,1 l | 6,0 l | + 2% |
Zaključak
Dakle za razliku od prošlog testa u kojem su svi auti trošili više, u ovom su dva modela čak trošila manje od deklariranih vrijednosti. Oni koji su trošili više odstupali su jako malo od tvorničke potrošnje, maksimalno 10 posto. U prošlom testu je to odstupanje iznosilo i do 30 posto. Novi testni WLTP protokol zaista pokazuje mnogo realniju, usudili bismo se reći i gotovo potpuno realnu potrošnju automobila. Naravno, pod uvjetom da vozite defenzivno i umjereno. Ako volite stiskati gas, ne podnosite start-stop sustav i uvijek ga isključujete i ne mijenjate brzine na vrijeme sigurno ćete potrošiti više od deklarirane potrošnje.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
Savjeti za plovidbu
-
Priprema broda za zimu - elektronika
siječanj 5, 2023 -
Zimovanje brodske prikolice
rujan 28, 2022 -
Provjera dizel motora
srpanj 25, 2022