Servisni se intervali moraju poštivati i automobil valja redovno održavati, no nekada to ‘redovno’, zbog naših pogrešaka, dođe ipak malo prebrzo. Neadekvatnom se brigom o autu ubrzava proces starenja, što nerijetko rezultira nepotrebnim i skupim troškovima. Da bismo to izbjegli treba navrijeme uočiti nepravilnosti i shodno tome reagirati.

Na primjer,svaki automobil ima indikator razine ulja pa ako se on kojim slučajem upali što prije potražite pomoć kod provjerenog automehaničara. Također, svako ulje ima svoj vijek trajanja, a sukladno promjeni ulja treba zamijeniti i filtar.

servis

Nadalje, kao za ulje,postoje brojni indikatori koji ukazuju da nešto nije u redu s vozilom. Neki od njih, oni žuti, zanemaruju se jer po pravilu samo upozoravaju. Zašto je to tako? U velikoj većini slučajeva vozači reagiraju na crvenu lampicu jer ona jasno daje na znanje kako je nešto pokvareno pa je važno što prije zaustaviti vozilo, a to nije slučaj, pa vožnju nastavljamo, a kilometri se gomilaju. Nakon toga slijede velika oštećenja na pojedinim dijelovima automobila pa su popravci veći i puno skuplji.

servis ulja

Neprilagođavanje vožnje uvjetima na cesti, ali i vremenskim uvjetima, često dovodi do prijevremenih servisa, velikih troškova, a ni prometne nesreće nisu isključene. Užurbani nas način života često natjera da sve obavljamo brzo i nesavjesno, zbog čega tražimo alternativne pravce koji su često puni ležećih policajaca, ali i rupa na cesti, preko kojih neki vozači doslovno prelete. Neprestano lupanje o rupe smanjuje vijek trajanja vitalnih dijelova automobila, a povećava se i mogućnost gubitka kontrole nad vozilom, što može rezultirati i težim ozljedama.

zamjena guma

Kontrola stanja guma od iznimne je važnosti za sigurnu vožnju, ali i za kvalitetno održavanje automobila. Istrošena guma ima veći put zaustavljanja, a to znači jače pritiskanje na papučicu kočnice, čime se potrošnja kočnih obloga povećava pa dolazi do njihova prijevremenog ‘umora’ i promjene. Usto, nepravilnost gume po stanju, godini proizvodnje i vremenskim uvjetima direktno utječe na prometnu sigurnost, a samim time i stanje auta.

I nakraju, ali ne najmanje važno, je pravovremeno uklanjanje prljavštine s automobila. Taloženjem masnih i ostalih naslaga onemogućava se kvalitetan uvid u stanje pojedinih dijelova automobila pa se često previde neki sitni kvarovi koji poslije uzrokuju velike novčane izdatke i dugotrajne popravke. Osim toga, prljavština ima negativan utjecaj na gotovo svaki dio automobila, od limarije do kožnih i plastičnih dijelova unutrašnjosti. Posebnu pažnju, za zimskih dana, treba obratiti na velike količine soli koja se posipa po cesti, a može nagristi lak pa ni korozija nije isključena.