Poliranje auta možete obaviti sami kod kuće. Oštećenja i izblijedjelu boju, za koje su krivci snijeg, led i sol, lijepo vrijeme i sunce učinit će uočljivijima, pa je vrijeme za obnovu. Na tržištu postoji niz sredstava za poliranje auta koja, uz malo truda i strpljenja, osvježavaju boju i lak, ali i uklanjaju ogrebotine. U autopraonicama ćete za poliranje auta platiti nekoliko stotina kuna, dok u kućnoj radinosti to možete napraviti za pedesetak kuna. Zato smo testirali nekoliko pasta za poliranje – u nastavku pročitajte koje su paste najučinkovitije i kako se nanose, ali i kako se ponašaju u odnosu na keramičke premaze.

Poliranje auta – savjeti

pasta za poliranje

Važno je napomenuti da se poliranje auta nikako ne smije obavljati na izravnoj sunčevoj svjetlosti ni na kiši, idealno je da se to obavi u garaži ili nekom natkrivenom prostoru. Prije kupnje sredstva ili paste za poliranje auta posavjetujte se sa stručnom osobom jer postoje razlike u proizvodima. Neki su, recimo, primjereniji i imaju bolji učinak na starijem laku, dok su drugi učinkovitiji na lakovima novijih vozila koji nisu toliko uništeni vremenskim neprilikama i učestalim pranjima automobila. Slično je i kod pasta koje prekrivaju ogrebotine. Neke su učinkovitije i prekrit će veća oštećenja, dok neke mogu ukloniti samo manje ogrebotine.

Kako ukloniti ogrebotine s vjetrobranskog stakla?

Prije nanošenja sredstva za poliranje automobil morate temeljito oprati kako biste s njega uklonili svu nečistoću. Dobro je napomenuti da bi ga bilo dobro prati u zasjenjenom prostoru kako se ne bi brzo sušio na suncu. Nakon što se lim automobila osuši, u tankom sloju nanesite polituru.  Poželjno je da to najprije učinite na manjoj površini kako biste vidjeli kako se politura ponaša. Naneseno sredstvo potom mekanom spužvicom ili krpicom od mikrofibre laganim kružnim pokretima utrljajte i dobro izglancajte lim, ali nikako ne koristite agresivne spužvice jer dodatno oštećuju lim.

Nanosite sredstvo postupno, najprije na haubu, potom na vrata, pa na stražnji dio automobila i polirajte jedan po jedan dio automobila jer ćete tako postići najbolji učinak. Premaze kojima se obnavlja boja i vraća sjaj automobila poželjno je nanositi svakih šest mjeseci, u proljeće i jesen, dakle, uvijek nakon velikih vremenskih promjena koje uglavnom imaju štetan učinak na lak i boju. I upamtite, lak je koža vašeg automobila i zato ga morate redovito njegovati.

5 pasta za poliranje auta – koja je najbolja?

poliranje auta

Prvi proizvod koji smo testirali bio je Alpin, kojemu smo i prije samog nanošenja dali jedan minus jer na ambalaži nema upute na hrvatskom, nego samo na njemačkom jeziku. Nakon nanošenja i poliranja nije ostavio kristalan sjaj kakav se očekuje od proizvoda kojemu je to primarna svrha. K tome se jako loše razmazuje jer se prebrzo suši na površini. Na ambalaži piše kako uz nanočestice koje sadrži omogućava izuzetan sjaj i zaštitu laka te da čak prekriva i površinske ogrebotine, no na ovom testu nismo stekli takav dojam niti dobili takav rezultat. Alpinom zapravo postižete malo bolji učinak nego običnim pranjem automobila.

Za nijansu bolji od Alpina pokazao se RS1000, ali ni na ovom proizvodu nismo pronašli upute na hrvatskom jeziku. Lakše se razmazuje po površini od Alpina i nakon njega je površina automobila na koju smo nanijeli polituru bila glatka i sjajnija nego nakon prethodne paste za poliranje, ali nije postigao mat sjaj kakav je opisan na njegovoj ambalaži.

Kako skinuti naljepnicu s auta

Sljedeća na testu bila je pasta za poliranje Carlux od Ma-Fra. Nakon nanošenja i utrljavanja nije ostavila nikakve zamrljane tragove na površini, boja automobila izgledala je sjajnije, a mješavina odabranih voskova koji se koriste u ovom proizvodu pokazala se dobrom kombinacijom za poliranje.

Pasta za poliranje auta marke Alfacare nije, pak, toliko namijenjena vraćanju sjaja i obnovi boje automobila koliko uklanjanju površinskih ogrebotina. U našem slučaju pokazala se korisnom u prekrivanju manjih i ne toliko uočljivih ogrebotina. Važno je ovu pastu lagano i u tankom sloju nanijeti na površinu automobila i trljati dok ne uklonite ogrebotinu ili neželjenu nečistoću, a nakon toga čistom krpom od mikrofibre površinu treba dobro ispolirati. Sjaj koji smo postigli ovim poliranjem ipak je bio samo sjena u odnosu na ostale proizvode u ovom testu.

Reflektirajući duboki sjaj i intenzivna obnova boje karakteristike su kojima se hvali Sonax na svojoj ambalaži. Sve navedeno pokazalo se zbilja točnim jer efekt koji je postigao Sonaxov proizvod za poliranje nijedan drugi proizvod na testu nije uspio postići. Sonax je zaslužio najveću ocjenu jer se lako nanosi, također se lako utrljava i nakon samo nekoliko kružnih pokreta krpicom uočljiv je visoki sjaj koji traje još dugo nakon što se vozilo uglanca. Jaka brusna sredstva koja sadrži omogućuju da se lak očisti temeljito i brzo, a površina je nakon poliranja Sonaxom izuzetno glatka.

 

Alpin

Nanočestice u njegovu sastavu omogućuju i uklanjanje ogrebotina i vrhunsku zaštitu laka.

PLUS
Najveći plus ovog proizvoda je cijena jer ipak dolazi u ambalaži od 500 ml, za razliku od Sonaxa čije je pakiranje od 250 ml.

MINUS
Nema upute na hrvatskom jeziku. Nanočestice nisu aktivne kako se očekuje, jer ne uklanjaju ogrebotine i ne postižu sjaj.

CIJENA 48 kn

RS 1000

Ovaj austrijski proizvod pruža posebnu zaštitu od UV zračenja i vraća sjaj površini na koju se nanosi.

PLUS
Bez problema se spužvicom i krpom utrlja na površinu.

MINUS
Nema upute na hrvatskom, pa čak ni na engleskom jeziku. Sjaj koji postiže osrednji je i malo je bolji od onog koji se postiže običnim pranjem.

CIJENA 52,50 kn

Carlux od Ma-Fra

Zaštitni je vosak za poliranje sa zrcalnim efektom. Ne sadrži nikakve abrazive i može se koristiti na svim vrstama boja.

PLUS
Jednostavno i brzo se nanosi na površinu. Nakon poliranja zbilja postiže zrcalni efekt kako i piše na ambalaži.

MINUS
Boja djeluje svježe, ali ipak ne postiže tako sjajan efekt kao Sonax. Cijenom je također među skupljima na testu. Bočica od 250ml.

CIJENA 66,50 kn

Alfacare

Srednje je abrazivni proizvod za iznimno lako i brzo uklanjanje ogrebotina, a namijenjen je dubinskom čišćenju površine na kojoj se koristi.

PLUS
Pokazao se dobrim u uklanjaju manjih površinskih ogrebotina i nečistoća. Jednostavno se nanosi.

MINUS
Nije pokazao baš najbolje rezultate u obnovi sjaja i vraćanju svježine boji. Treba ga brzo polirati jer se pasta brzo suši.

CIJENA 40 kn

Sonax – Pobjednik

Bazira se na novorazvijenoj kombinaciji sastojaka posebno stvorenih za čišćenje izrazito uništenog laka.

PLUS
Bez poteškoća se razmazuje po površini i nakon što ga utrljate, postiže izniman, reflektirajući i dubok sjaj, a boja izgleda svježe.

MINUS
Poput većine ovakvih proizvoda, oduzet će vam dosta vremena za nanošenje i među skupljima je na testu.

CIJENA 52,40 kn

Poliranje auta – Keramički premazi

poliranje auta - keramicki premazi

Sve je popularnija tehnika zaštite laka automobila keramičkim premazima kakve koriste u zagrebačkom Ceramic PRO salonu. Ovakva vrsta premaza ima dulji vijek (od 24 do 60 mjeseci) što se, naravno, u konačnici osjeti i u samoj cijeni. Naime, ovisno o paketu koji uzmete, cijene postupka kreću se od 1600 kn naviše.

Isplati li se dugoročni najam vozila?

Za razliku od raznih voskova i premaza, Ceramic PRO nanokeramič ki premazi ne hlape, ne skidaju se pranjem i nisu osjetljivi na kemikalije prisutne u sredstvima za pranje, okolišu ili atmosferi. Otporni su na UV zračenje, ogrebotine, koroziju, ne ispiru se pranjem i olakšavaju održavanje. Nakon pravilne aplikacije i sušenja mogu se skinuti samo mehaničkim putem, odnosno brušenjem ili vrlo grubim poliranjem – objašnjava nam Saša Aćimović prednosti premaza koje koriste i dodaje kako postoji nekoliko vrsta keramičkih premaza Ceramic PRO.

Ceramic PRO 9H nudi zaštitu od ogrebotina, čuva boju od oštećenja UV zračenjem, štiti površinu od atmosferskih utjecaja i svih vrsta agresivnih kemikalija, štiti vozilo od lošeg utjecaja soli na cesti, a zahvaljujući ovom premazu, kukci, ptičji izmet i kisele kiše neće ostaviti nikakav trag na vašem vozilu. Ceramic PRO Light pruža zaštitu od manjih oštećenja, daje dodatni sjaj lakiranim površinama te olakšava održavanje. Ceramic PRO Sport se koristi kao Quick Detailer nakon pranja, a nanosi se svakih tri do šest mjeseci. Daje sjaj i olakšava održavanje vozila te produljuje trajanje i svojstva premaza koji su naneseni ispod njega na vozilo. Premaz traje od 24 do 60 mjeseci, ovisno o odabranom paketu te načinu eksploatacije i održavanja vozila – govori Aćimović.

Cijeli postupak nanošenja keramičkih premaza traje oko tjedan dana. Osnovne karakteristike Ceramic PRO premaza izvrsna su zaštita, otpornost na ogrebotine, postizanje hidrofobnog efekta zahvaljujući kojem nakon kiše ne morate oprati vozilo, otporne su na atmosferske utjecaje i UV zračenje te imaju toplinsku otpornost do 750 °C, kao i otpornost na oksidaciju i koroziju. I, naravno, ova sredstva postižu izuzetan površinski sjaj.

Kako udahnuti novi život rabljenom autu?

Odgovori